مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 19:002020-11-24سياسي

معاهده ممنوعیت تسلیحات هسته ای از سوم بهمن ماه لازم الاجرا می شود


طبق آنچه سازمان انرژی اتمی اعلام کرده است، این معاهده اولین سند حقوقی الزام آور در عرصه حقوق بین الملل به شمار می رود که تقریباً تمامی فعالیت های مرتبط با تسلیحات هسته ای را ممنوع کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ از پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: معاهده ممنوعیت تسلیحات هسته ای به حد نصاب مورد نیاز برای لازم الاجرا شدن یعنی به تصویب 50 کشور رسید و پس از گذشت 90 روز از سوم بهمن ماه لازم الاجرا می شود.

این معاهده اولین سند حقوقی الزام آور در عرصه حقوق بین الملل به شمار می رود که تقریباً تمامی فعالیت های مرتبط با تسلیحات هسته ای را ممنوع کرده است.

بر اساس این معاهده کلیه اعضا متعهدند تحت هیچ شرایطی به ساخت و توسعه، آزمایش، تولید، اکتساب، تملک، انباشت، انتقال، استفاده یا تهدید به استفاده از سلاح هسته ای و یا اجازه به دیگران برای استقرار تسلیحات در قلمروشان مبادرت نورزند.

این معاهده در مقایسه با معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای (NPT) غیرتبعیض آمیز تلقی می شود و در عین حال دامنه تعهدات اعضا در این معاهده گسترده تر است.

هدف اصلی بانیان این معاهده به چالش کشیدن مشروعیت وجود تسلیحات هسته ای و اعمال فشار بر قدرت های هسته ای برای تحقق آرمان خلع سلاح عام هسته ای در سطح جهان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاهده ممنوعیت تسلیحات هسته ای از سوم بهمن ماه لازم الاجرا می شود

معاهده ممنوعیت تسلیحات هسته ای از سوم بهمن ماه لازم الاجرا می شود