مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 14:052020-11-24دانش

نانوپوشش آنتی باکتریال با هدف از بین بردن باکتری های مقاوم به دارو تولید شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشجویان پژوهشگر اصفهانی موفق به ساخت نانوپوشش ضدمیکروبی شدند که مقاومت دارویی میکروب ها را در زخم های سطحی، - دانشجویان پژوهشگر اصفهانی موفق به ساخت نانوپوشش ضدمیکروبی شدند که مقاومت دارویی میکروب ها را در زخم های سطحی، از بین می برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشجویان پژوهشگر اصفهانی موفق به ساخت نانوپوشش ضدمیکروبی شدند که مقاومت دارویی میکروب ها را در زخم های سطحی، از بین می برد.

این زخمپوش ضدمیکروبی نانو فیبر حاوی نانوذرات نقره است که خاصیت آنتی باکتریال دارد و از نانوالیاف بسپاری الکتروریسی شده تولید شده که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود، در تولید چسب ها و بانداژ های زخم، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

باتوجه به آمار فوت بیماران در اثر رشد باکتری های مقاوم پس از عمل های جراحی یا در زمان گذراندن دوره نقاهت، ضرورت استفاده از زخمپوش هایی با قابلیت از بین بردن باکتری های مقاوم افزایش می یابد.

این محصول با توجه به ترکیبات به کار رفته در آن، برای سلول های بدن ضرر قابل توجهی نداشته است و می تواند برای انواع زخم ها به کار گرفته شود.

این پژوهش به همت پژوهشگران یکی از مراکز رشد بسیج دانشجویی استان اصفهان انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نانوپوشش آنتی باکتریال با هدف از بین بردن باکتری های مقاوم به دارو تولید شد

نانوپوشش آنتی باکتریال با هدف از بین بردن باکتری های مقاوم به دارو تولید شد