مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 11:552020-11-24دانش

کپسوله کردن دارو های نامحلول در آب درون نانوبلور ها ابداع شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، محققان دانشگاه کامپلوتنس مادرید (UCM) و دانشگاه نوا در لیسبون (UNL) از ترکیبات پلاتین (Pt) با خاصیت بلوری مایع برای طراحی ساختار های نانوبلور استفاده کرده اند، - پژوهشگران اسپانیایی برای انحلال بهتر برخی دارو های نامحلول در آب، فناوری جدیدی مبتنی بر نانوبلور ها را ابداع کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، محققان دانشگاه کامپلوتنس مادرید (UCM) و دانشگاه نوا در لیسبون (UNL) از ترکیبات پلاتین (Pt) با خاصیت بلوری مایع برای طراحی ساختار های نانوبلور استفاده کرده اند، ساختار هایی که قادر به کپسوله کردن موثر و انتقال دارو های نامحلول در آب هستند، دارو هایی که بدون این روش مدیریت آن ها دشوار است.

نتایج این پروژه در قالب مقاله ای با عنوان تولید نانوبلور های توخالی نامحلول در آب با استفاده از خودآرایی متالومسوژن های (Pt (II فعال AIEE در نشریه Nano Research به چاپ رسیده است.

این نانوبلور های (Pt (II جدید علاوه بر کاربرد در تصویربرداری زیستی به عنوان نشانگر فسفری، ممکن است در پزشکی زیستی برای کپسوله کردن دارو های نامحلول در آب نیز کاربرد داشته باشند.

دارو های آبگریز نظیر برخی از ترکیبات با خاصیت ضدسرطان که به دلیل حلالیت ضعیف در آب، استفاده از آن ها دشوار است، برای دستیابی به اثر درمانی مطلوب، لازم است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کپسوله کردن دارو های نامحلول در آب درون نانوبلور ها ابداع شد

کپسوله کردن دارو های نامحلول در آب درون نانوبلور ها ابداع شد