مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 22:402020-11-23اجتماعي

مقارنه مشتری و زحل برای اولین بار از قرون وسطی تاکنون


درست پس از غروب آفتاب در شامگاه 21 دسامبر سال 2020(اول دی 1399)، سیاره های مشتری و زحل در آسمان شب برای اولین بار پس از 800 سال، نزدیک تر از همیشه به یکدیگر ظاهر می شوند.

- درست پس از غروب آفتاب در شامگاه 21 دسامبر سال 2020(اول دی 1399)، سیاره های مشتری و زحل در آسمان شب برای اولین بار پس از 800 سال، نزدیک تر از همیشه به یکدیگر ظاهر می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از سایتک دیلی، حدودا یک ماه دیگر سیاره های مشتری و زحل در پدیده ای که آخرین بار در حدود 800 سال قبل رخ داده است، از دید ناظران زمینی در فاصله بسیار نزدیک به یکدیگر قرار خواهند گرفت و در واقع یک مقارنه سیاره ای شکل خواهد گرفت.

مقارنه یا همدمی در ستاره شناسی به هم راستا قرار گرفتن دو یا چند جرم سماوی با همدیگر از منظر زمین می گویند، به گونه ای که در آسمان در کنار هم دیده شوند.

مقارنه یک موقعیت است که در ستاره شناسی آماتوری و ستاره بینی استفاده می شود و به نزدیکی ظاهری چند سیاره و ماه یا با هم اشاره دارد.

پاتریک هارتیگان ستاره شناس دانشگاه رایس می گوید: هم ترازی بین این دو سیاره نسبتاً نادر است و تقریبا هر 20 سال یک بار اتفاق می افتد، اما این مقارنه به دلیل بسیار نزدیک بودن این سیارات به یکدیگر، بسیار نادر است، چرا که این پدیده بار قبل در تاریخ 4 مارس سال 1226 میلادی رخ داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقارنه مشتری و زحل برای اولین بار از قرون وسطی تاکنون

مقارنه مشتری و زحل برای اولین بار از قرون وسطی تاکنون