مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 21:002020-11-23پزشكي

روزهای کرونایی با «افسردگی» یا «خُلق تنگ»


در مواردی که برخی از افراد حتی پیش از بروز کرونا نیز پیش زمینه ها و یا زمینه هایی از اختلال افسردگی و یا وسواس داشته اند باید همچنان درمان های دارویی و یا روان درمانی را ادامه دهند.

- ایسنا/لرستان یک روانشناس بالینی گفت: در مواردی که برخی از افراد حتی پیش از بروز کرونا نیز پیش زمینه ها و یا زمینه هایی از اختلال افسردگی و یا وسواس داشته اند باید همچنان درمان های دارویی و یا روان درمانی را ادامه دهند.

لیلا لطیفیان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ترس از کرونا ترس درستی است چراکه این مسئله یک پاندمی خطرناک بوده و رعایت پروتکل های بهداشتی و توصیه ها، وسواس و یا اختلال روانی محسوب نمی شود و ماهیت کنترل این ویروس احتیاط و رعایت بهداشت است.

وی تأکید کرد: این موضوع که کرونا درمان و یا واکسن مشخصی ندارد به میزان قابل توجهی ترس و دلهره در افراد ایجاد کرده است.

لطیفیان با اشاره به مستعد بودن روان برخی از افراد نسبت به اختلالاتی نظیر وسواس و یا افسردگی، گفت: علائم وسواس در این دسته از افراد زمانی که با بحران کرونا همزمان می شود، بیش از دیگران است به شکلی که نیاز به درمان های مداخله ای تخصصی تر دارند.

این روانشناس بالینی افزود: به طور مثال فردی که از منزل خارج شده و علی رغم اطمینان از پاکیزه بودن فضای خانه و یا افراد در منزل همچنان در حال گن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزهای کرونایی با «افسردگی» یا «خُلق تنگ»

روزهای کرونایی با «افسردگی» یا «خُلق تنگ»