مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 15:202020-11-23سياسي

مراسم روز جهانی خاک 17 آذرماه برگزار می شود


معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: مراسم روز جهانی خاک 17 آذرماه جاری با شعار «خاک را زنده نگه داریم و تنوع زیستی خاک را حفظ کنیم» به صورت مجازی در سراسر کشور برگزار می شود.

- معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: مراسم روز جهانی خاک 17 آذرماه جاری با شعار خاک را زنده نگه داریم و تنوع زیستی خاک را حفظ کنیم به صورت مجازی در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد اکبری در هشتمین جلسه شورای راهبردی خاک کشور که در محل مؤسسه تحقیقات خاک و آب برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: برپایی مستمر و مطلوب روز جهانی خاک در سالیان گذشته اثرات مثبت و خوبی در توجه به مساله خاک در زمینه ملی و نیز بین المللی داشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت نقش ماده آلی خاک در افزایش ظرفیت نگهداری آب در خاک و رابطه آن با افزایش بهره وری آب کشاورزی ضرورت دارد این موضوع با مشارکت همه بخش های اجرایی و تحقیقاتی در قالب طرح کلان ملی در اولویت کاری قرار گیرد.

اکبری با اشاره به این که میزان مطلوب و بهینه ماده آلی خاک در منابع مختلف خاک و در اقلیم های مختلف کشور به طور اصولی و علمی تعیین و تبیین نشده است، گفت: استفاده از ظرفیت مالی بانک توسعه اسلامی در راستای کاهش گازهای گلخانه ای و نیز منابع اعتباری صندوق توسعه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم روز جهانی خاک 17 آذرماه برگزار می شود

مراسم روز جهانی خاک 17 آذرماه برگزار می شود