مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 10:052020-10-31بين الملل

سازمان جوانان حقوق بشر خواستار تحریم تسلیحاتی عربستان شد


سازمان جوانان حقوق بشر در نامه ای به گوترش خواستار تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، امین انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار تحریم تسلیحاتی و متوقف کردن عربستان سعودی از استمرار نقص حقوق اساسی مردم یمن شد.

وی در این نامه با اشاره به اینکه در حالی هفته جهانی خلع سلاح را پشت سر می گذاریم که دولت عربستان سعودی با حمایت و تجهیز دول غربی در حال ارتکاب جرایم جنگی از جمله هدف قرار دادن غیر نظامیان و بی توجهی مطلق به اصل تفکیک بین اهداف نظامی و غیر نظامی است.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در این نامه آورده است: با عنایت به اینکه امروزه و همزمان با ظهور دادگاه های بین المللی کیفری، امکان محاکمه و مجازات چنین مجرمانی بیش از پیش فراهم شده است، اگر مردم مظلوم یمن از اراده سیاسی و پشتیبانی جدی ارکان سازمان ملل به ویژه شورای امنیت برخوردار شوند، دنیا شاهد عدالت کیفری بین المللی در خصوص بانیان، آمران و معاونان این جنایت عظیم خواهد بود.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در این نامه از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست که تلاش های خود را برای پشتیبانی از حقوق مردم بی گناه یمن را تقویت نموده و ظرفیت های این سازمان و آژانس های آن برای امدادر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان جوانان حقوق بشر خواستار تحریم تسلیحاتی عربستان شد

سازمان جوانان حقوق بشر خواستار تحریم تسلیحاتی عربستان شد