مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 04:302020-10-31اجتماعي

خطراتی که کوهنوردان را در صعودهای پاییزی تهدید می کند


توجه به کوتاهی طول روز، به همراه داشتن لباس، تجهیزات و تغذیه مناسب و در نظر گرفتن شرایط جوی کوهستان از نکات کلیدی برای صعود در فصل پاییز است.

- ایسنا/کرمانشاه یک مربی پیشکسوت کوهنوردی گفت: توجه به کوتاهی طول روز، به همراه داشتن لباس، تجهیزات و تغذیه مناسب و در نظر گرفتن شرایط جوی کوهستان از نکات کلیدی برای صعود در فصل پاییز است.

بهرام حسینی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید براینکه کوهنوردی در هر فصلی شرایط خاص خود را دارد، اظهار کرد: در فصل پاییز به دلیل تغییرات محسوس دما و دگرگونی شرایط آب و هوایی در ارتفاعات، کوهنوردان باید با رعایت اصولی برای صعود اقدام کنند.

وی توجه به کوتاهی طول روز در فصل پاییز را یکی از این اصول برشمرد و افزود: بر این اساس، کوهنوردان باید برنامه ریزی مناسبی را برای صعود و بازگشت خود داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

این مربی پیشکسوت کوهنوردی تاکید کرد: باتوجه به اینکه در این فصل اکثر کوهنوردان صعودهای یک روزه را انتخاب می کنند، برای همین توصیه می کنیم سقف برنامه پیمایش خود را تا ساعت 13 ظهر قرار دهند.

حتی اگر تا این ساعت به قله کوه هم نرسیده باشند، نباید به پیمایش و صعودشان ادامه دهند و باید بازگرداند، چراکه خطرات زیادی آنها را تهدید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطراتی که کوهنوردان را در صعودهای پاییزی تهدید می کند

خطراتی که کوهنوردان را در صعودهای پاییزی تهدید می کند