مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 04:102020-10-31سياسي

سالروز اجرای عملیات «محرم»


عملیات محرم از نوع عملیات های محدود دفاع مقدس است که آبان سال 61 در منطقه عمومی موسیان بر روی ارتفاعات جبال حمرین آغاز شد.

- عملیات محرم از نوع عملیات های محدود دفاع مقدس است که آبان سال 61 در منطقه عمومی موسیان بر روی ارتفاعات جبال حمرین آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ویژگی های مهم این عملیات دستاوردهای آن بود که منجر به آزادسازی 700 کیلومترمربع از خاک ایران و 300 کیلومتر از خاک عراق شد و باعث شکستن جو حاصل از عدم پیروزی عملیات رمضان شد.

همچنین با پیدایش دورنمای شهر العماره عراق از روی بلندی های جبال حمرین در این عملیات باعث شد استراتژی جدید برای عملیات گسترده در منطقه جنوب که هدفش تعیین سرنوشت جنگ بود حاصل شد.

از دیگر ویژگی های این عملیات، استفاده دشمن از گازهای شیمیایی در منطقه عملیاتی بود که باعث شد مسئولین جنگ به طور جدی برای مقابله با این سلاح در عملیات های بعدی تدابیر لازم را اتحاذ کنند.

اهمیت منطقه عملیاتی محرم برای دشمن منطقه عملیاتی محرم منطقه ای است کوهستانی که در جنوب شرقی دهلران و در غرب عین خوش قرار دارد.

دشمن با در اختیار داشتن ارتفاعات استراتژیک آن که متعلق به جمهوری اسلامی ایران است، امتیازاتی متعدد را برای خود محفوظ نگاه داشته بود از جمله: 1- از نظر پدافندی در مواضعی مطمئن قرار داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالروز اجرای عملیات «محرم»

سالروز اجرای عملیات «محرم»