مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 08:552020-10-30پزشكي

الکل، قوزی بالای قوز کرونا


سردبیر مجله سم شناسی و مسمومیت های ایران گفت: الکل «اتانول» و «متانول » که برای مصارف دارویی توزیع می شود از نظر بصری قابل تمیز نیستند و برای این مهم از مواد تلخ کننده و رنگی در نوع زیان بار انسانی بهره گرفته می شود چرا که متانول تولیدی در کارخانه مانند اتانول، - ایسنا/مرکزی سردبیر مجله سم شناسی و مسمومیت های ایران گفت: الکل اتانول و متانول که برای مصارف دارویی توزیع می شود از نظر بصری قابل تمیز نیستند و برای این مهم از مواد تلخ کننده و رنگی در نوع زیان بار انسانی بهره گرفته می شود چرا که متانول تولیدی در کارخانه مانند اتانول، سفید یا بی رنگ است و اگر کسی به اشتباه آن را بنوشد مسافر جاده مرگ خواهد بود.

بر اساس اعلام علوم پزشکی اراک، دکتر حسن صلحی به مناسبت هفته مسمومیت، بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا تنها در بازه زمانی اسفندماه پارسال تا اردیبهشت ماه جاری چهار مورد کوری و سه مرگ بر اثر مصرف الکل تقلبی در استان به ثبت رسید.

وی افزود: افراد به طور عمده برای ترس از ابتلا به کرونا بر اثر یک باور نادرست الکل خورده بودند تا بدنشان در برابر ویروس مصون باشد، اما متانول موجود در این ترکیب بلای جانشان شد.

وی توضیح داد: وجود الکل حاوی متانول در داروخانه ها خطا بوده و انتظار می رود که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نظارت اصولی تری در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الکل، قوزی بالای قوز کرونا

الکل، قوزی بالای قوز کرونا