مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 07:302020-10-30اقتصادي

8 میلیارد دلار کالای وارداتی، داخلی سازی می شود


معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، از عزم این وزارتخانه برای جایگزینی واردات و داخلی سازی 210 محصول وارداتی به ارزش 8 میلیارد دلار، خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، سعید زرندی از عزم این وزارتخانه برای جایگزینی واردات و داخلی سازی 210 محصول وارداتی به ارزش 8 میلیارد دلار، خبر داد و افزود: به این منظور در سامانه بهین یاب، بخشی را به عنوان فرصت های سرمایه گذاری راه اندازی کردیم که در این بخش موضوعات جایگزینی واردات اعلام می شود حتی اعلام کردیم چند واحد و با چه ظرفیتی در آن حوزه مشغول به کار هستند یعنی اگر سرمایه گذاران می خواهند در این باره ورود کنند توصیه ما این است موضوعاتی را که به کاهش واردات و کاهش ارزبری منجر می شود در اولویت خود قرار دهند.

وی گفت: حتی طرح های نیمه تمام کشور با درصد پیشرفت هر طرح در سامانه بهین یاب مشخص شده تا سرمایه گذاران بدانند در چه بخش هایی نیاز به سرمایه گذاری داریم.

زرندی افزود: همچنین در سامانه بهین یاب محصولاتی که در آن ظرفیت صادراتی داریم مشخص کردیم تا سرمایه گذاران با نگاه زنجیره ارزش به آن حوزه وارد شوند ضمن این که صنایع اشباح شده را نیز اطلاع رسانی کردیم تا سرمایه گذاران با آگاهی اقدام به سرمایه گذاری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8 میلیارد دلار کالای وارداتی، داخلی سازی می شود

8 میلیارد دلار کالای وارداتی، داخلی سازی می شود