مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 07:052020-10-30سياسي

شکیبایی: فتحی شقاقی روند مبارزات آتی ملت فلسطین را ریل گذاری کرد


قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین عنوان کرد: فتحی شقاقی با تأسیس جنبش جهاد اسلامی در درون مرزهای فلسطین روند مبارزات آتی ملت فلسطین را تا امروز ریل گذاری کرد و تمام قد مقابل روندهای سازش ایستاد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، 26 اکتبر 1995 عوامل موساد اقدام به ترور فتحی شقاقی موسس جنبش جهاد اسلامی فلسطین و اولین دبیرکل آن کردند.

فتحی شقاقی در دوران زندگیش هیچگاه از مبارزه دست برنداشت و در فاصله سال های 1983 و 1986 چندین بار بازداشت شد و در آگوست 1988 و همزمان با آغاز انتفاضه در فلسطین به اتهام رهبری آن، به لبنان  تبعید شد.

وی در ابتدا تحت تأثیر اندیشه اخوان المسلمین مصر و پس از آن تحت تأثیر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفت و  با نوشتن کتابی تحت عنوان امام خمینی.

راه حل اسلامی و جایگزین به الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران دعوت کرد، کتابی که به خاطر نوشتنش در سال 1979 در مصر دستگیر شد.

    *شخصیت فتحی شقاقی از چه زمانی بروز و ظهور یافت؟ در همین خصوص مهدی شکیبایی قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، به تشریح ابعاد شخصیتی فتحی شقاقی و نقش آن در مبارزات ملت فلسطین و همچنین رابطه آن با جمهوری اسلامی ایران پرداخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکیبایی: فتحی شقاقی روند مبارزات آتی ملت فلسطین را ریل گذاری کرد

شکیبایی: فتحی شقاقی روند مبارزات آتی ملت فلسطین را ریل گذاری کرد