مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 07:002020-10-30اجتماعي

امشب ماه در دورترین فاصله با زمین است


یک پژوهشگر نجوم با بیان اینکه ماه در تاریخ نهم آبان در بیشترین فاصله خود نسبت با زمین قرار دارد، گفت: ماه در این زمان در اوج مدار خود با زمین است.

- ایسنا/اصفهان یک پژوهشگر نجوم با بیان اینکه ماه در تاریخ نهم آبان در بیشترین فاصله خود نسبت با زمین قرار دارد، گفت: ماه در این زمان در اوج مدار خود با زمین است.

عمران مرادی در گفت وگو با ایسنا با اعلام این خبر، اظهار کرد: مدار حرکت ماه به دور زمین بیضی شکل است و در زمان هایی ماه در اوج مدار یعنی دورترین فاصله با زمین و در زمان هایی دیگر در نزدیکترین فاصله با زمین قرار دارد.

وی افزود: در زمان هایی که ماه در نزدیک ترین فاصله با زمین است، شاهد ابر ماه و در هنگامی که ماه در اوج مداری قرار می گیرد، شاهد ریزماه هستیم.

این مدرس و پژوهشگر نجوم تصریح کرد: جمعه نهم آبان در ساعت 22:16، ماه در دورترین فاصله خود با زمین قرار دارد که در فاصله 406 هزار 339 کیلومتر با زمین است.

نهم آبان؛ مقارنه ماه و مریخ مرادی همچنین ادامه داد: در همین تاریخ، در ساعت 23 شاهد مقارنه ماه و مریخ خواهیم بود که سیاره سنگی مریخ به صورت یک جرم درخشان قرمز رنگ در افق شرق در کنار ماه با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است.

وی در توضیح مقارنه، گفت: مُقارنه در ستاره شناسی به هم راستا قرار گرفتن دو یا چند جرم سماوی با یکدیگر از منظر زمین می گوین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امشب ماه در دورترین فاصله با زمین است

امشب ماه در دورترین فاصله با زمین است