مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 06:302020-10-30پزشكي

خطر شیوع ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان در اردبیل


متاسفانه استان اردبیل در معرض خطر شیوع ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان قرار دارد و باید اقدامات لازم برای پیشگیری از انتشار این ویروس جدی گرفته شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازاست و لز دام به انسان انتقال می یابد.

وی بابیان اینکه خوشبختانه در سال جاری تا به حال کنترل شده است افزود: باید آموزش های لازم به مردم جهت کنترل طیور خانگی، سنتی و صنعتی داده شود تا از بحران احتمالی و خسارت ناشی از این ویروس پیشگیری شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: منطقه ما در مسیر پرندگان مهاجر قرار دارد در این راستا باید با اعمال مدیریت یک پارچه، هدایت و حمایت کل عوامل جهت ریشه کنی بیماری و حذف هرگونه موازی کاری نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

بهنامجو با بیان اینکه شرح وظایف هر دستگاه در رابطه با پیشگیری شیوع آنفولانزای مرغی باید مشخص و اطلاع رسانی دقیق و شفاف در رسانه ها به صورت گسترده انجام شود.

افزود: طبق گزارش دامپزشکی استان اگر اپیدمی این آنفولانزا به شدت سال 96 باشد زیانبار خواهد بود و خسارت ناشی از آن ما را دچار بحران می کند.

وی زمان شیوع این ویروس را از مرداد ماه تا اواخر دی ماه اعلام کرد و گفت: مشخصات بیماری و اساس کار حفاظت باید آموزش داده شود که ماهیت این ویروس چیست و چگونه انتقال می یابد که اگر در پیشگیری از این ویروس اهمال کاری کنیم چه اتفاقاتی ممکن است پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر شیوع ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان در اردبیل

خطر شیوع ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان در اردبیل