مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 23:502020-10-29بين الملل

تقدیر ارمنستان از مواضع ایران در مسائل بین المللی


ایران کشور بسیار مهم در منطقه است و برخلاف ترکیه زمانی که مسائل امنیتی منطقه ای و جهانی مطرح می شود، موضع سازنده و مسئولانه ای اتخاذ می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از ایرنا، زهراب مناتسکانیان وزیر امورخارجه ارمنستان اعلام کرد: ایران در مسائل امنیتی منطقه ای و جهان، موضع مسئولانه و سازنده دارد.

مناتسکانیان در گفت وگو با خبرگزاری ریانووستی در مورد پیشنهاد میانجی گری ایران در مساله قره باغ و طرح پیشنهادی ایران برای حل و فصل صلح آمیز این مناقشه گفت: ایران کشور بسیار مهم در منطقه است و برخلاف ترکیه زمانی که مسائل امنیتی منطقه ای و جهانی مطرح می شود، موضع سازنده و مسئولانه ای اتخاذ می کند.

رد مشارکت ترکیه در مذاکرات صلح قره باغ وزیر خارجه ارمنستان در مورد امکان شرکت ترکیه در مذاکرات صلح قره باغ اظهار داشت: ترکیه در مساله قره باغ بازیگر بیطرف نیست و نباید چنین سیاستی را تشویق کرد.

وی افزود: ترکیه این مناقشه را به عنوان امکان و فرصت برای نفوذ در یک منطقه دیگر همسایه خود در قفقاز جنوبی در نظر می گیرد.

مناتسکانیان گفت: این گونه سیاست برای استفاده از مناقشه و به بار آوردن تلفات بی شمار انسانی در منطقه برای تقویت نفوذ خود را باید متوقف کرد و به هیچ وجه نباید آن را تشویق کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقدیر ارمنستان از مواضع ایران در مسائل بین المللی

تقدیر ارمنستان از مواضع ایران در مسائل بین المللی