مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 16:252020-10-29اجتماعي

پیگیری ویژه برای تعیین حریم «نارین قلعه» سردرود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از پیگیری ویژه تعیین حریم نارین قلعه سردرود توسط این اداره کل خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از پیگیری ویژه تعیین حریم "نارین قلعه" سردرود توسط این اداره کل خبر داد.

احمد حمزه زاده در بازدید از محل تاریخی نارین قلعه سردرود، با بیان این که پرونده ثبتی نارین قلعه توسط گروه فنی اداره کل میراث فرهنگی استان در حال بررسی است، ادامه داد: در راستای اهداف صیانتی از مواریث تاریخی، طرح حفاظتی، تعیین حریم و مالکیت نارین قلعه به صورت مشارکتی ما بین میراث فرهنگی استان و شهرداری سردرود در حال بررسی است.

وی با تاکید به ضرورت معرفی هنرصنعت تابلوفرش سردرود، گفت: تاکنون اقدامات مؤثری در راستای معرفی این هنر بی بدیل همچون ثبت ملی تابلوفرش دستباف سردرود در فهرست آثار معنوی کشور، برپایی نمایشگاه های متعدد و شرکت در نمایشگاه های بزرگ بین المللی توسط هنرمندان این حوزه انجام شده است.

وی افزود: همچنین در راستای ثبت سردرود به عنوان شهر ملی صنایع دستی که یکی از مهم ترین اهداف این اداره کل در راستای حفظ هویت و اصالت این هنر بوده، مطالعات پژوهشی این هدف با مشارکت اتحادیه تابلو فرش سردرود در حال تکمیل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری ویژه برای تعیین حریم «نارین قلعه» سردرود

پیگیری ویژه برای تعیین حریم «نارین قلعه» سردرود