مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 13:352020-10-29ورزشي

ایران و ترکمستان می توانند مشترکات فرهنگی خود را تقویت کنند


استاندار آخال ترکمنستان در ارتباط تصویری با استاندار خراسان شمالی گفت: مشترکات دو کشور ایران و ترکمنستان می تواند از سوی این دو استان مورد تقویت قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد احمد قربان اف ظهر امروز در دیدار ویدیویی با استاندار خراسان شمالی به نقاط مشترک فرهنگی و اجتماعی دو کشور ایران و ترکمنستان اشاره و اظهار کرد: اسب اصیل ترکمن و تولید ابریشم به همراه جشن نوروز ازجمله مشترکات دو کشور ایران و ترکمنستان محسوب می شود که می توان این ها را تقویت کرد.

وی با تأکید برافزایش ارتباطات دو استان بر اساس چارچوب های قانونی گفت: در استان آخال بالغ بر 65 کارخانه فعال در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، نفت، گاز و عمران فعالیت دارند که ظرفیتی مناسب برای این استان محسوب می شود.

استاندار آخال ترکمنستان همچنین برگزاری جشن های مشترک و مسابقات ورزشی مشترک را مورداشاره قرارداد و گفت: روابط میان دو استان را توسعه می دهیم.

خراسان شمالی آماده همکاری های مشترک با آخال است محمدعلی شجاعی نیز در ارتباط تصویری با استاندار آخال ترکمنستان به دیدار رهبر انقلاب و رییس جمهور ترکمنستان در تهران اشاره و اظهار کرد: در این دیدار رهبر انقلاب ملت ایران و ترکمنستان را همچون دو خویشاوند توصیف کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و ترکمستان می توانند مشترکات فرهنگی خود را تقویت کنند

ایران و ترکمستان می توانند مشترکات فرهنگی خود را تقویت کنند