مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 06:452020-10-29پزشكي

مردان جهرمی بیشتر از زنان دچار سکته مغزی می شوند


در نیمه اول سال 99 مردان در جهرم بیشتر از زنان دچار سکته مغزی شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازو بستری شدن بیماران کرونایی در این بیمارستان، بیماران دچار سکته مغزی از مراجعه زود هنگام به بیمارستان پرهیز می کنند و همچنین خانواده های این بیماران سعی بر انتقال بیمار خود به دیگر مراکز درمانی در استان را دارند که این کار باعث می شود که آن زمان طلایی برای درمان بیمار از دست برود.

معاون درمان علوم پزشکی جهرم گفت: اگر اقدامات اولیه برای فردی که دچار سکته شده سریع انجام نگیرد نیز خطر مرگ دوچندان می شود و از این رو، دقایق اولیه بعد از بروز سکته زمان حساسی است.

بمانا فشار خون بالا را از مهم ترین علل بروز سکته مغزی عنوان کرد و اظهار داشت: بعد از فشار خون بالا، چاقی، بیماری قلبی، مصرف الکل، مصرف دخانیات و بی تحرکی از دیگر علت های بروز این بیماری است.

سکته مغزی در زمان طلایی می توند بیمار را نجات دهد همچنین مسئول واحد سکته حاد مغزی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: شهروندان به محض بروز علائم سکته مغزی، زمان را از دست ندهید و سریعاً به مرکز 115 جهت انتقال به بیمارستان پیمانیه تماس بگیرید.

سهیلا سامانی افزود: اگر سکته مغزی به علت وجود لخته در عروق مغز باشد و در کمتر از 3 ساعت بروز کند می توان با تزریق دارو بیمار را نجات داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردان جهرمی بیشتر از زنان دچار سکته مغزی می شوند

مردان جهرمی بیشتر از زنان دچار سکته مغزی می شوند