مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 06:302020-10-29پزشكي

امروز روز جهانی سکته مغزی است؛ علائم مهم سکته کدام است؟


رییس انجمن سکته مغزی ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه اقدامات درمانی به موقع برای فردی که دچار سکته مغزی می شود، بسیار حیاتی است، متاسفانه ترس این بیماران از مراجعه به مراکز درمانی به دلیل شیوع کرونا باعث به تاخیر افتادن درمان و مرگ و میر می شود.

- امروز روز جهانی سکته مغزی است؛ علائم مهم سکته کدام است؟ رییس انجمن سکته مغزی ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه اقدامات درمانی به موقع برای فردی که دچار سکته مغزی می شود، بسیار حیاتی است، متاسفانه ترس این بیماران از مراجعه به مراکز درمانی به دلیل شیوع کرونا باعث به تاخیر افتادن درمان و مرگ و میر می شود.

رییس انجمن سکته مغزی ایران گفت: کرونا علاوه بر اینکه باعث درگیری‌های ریوی در مبتلایان می‌شود، با ایجاد لخته خون، سکته مغزی را نیز افزایش می‌دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، مسعود مهرپور روز پنجشنبه به مناسبت فرارسیدن 29 اکتبر (8 آبان) روز جهانی سکته مغزی افزود: کرونا با مکانیزم های مختلف می تواند میزان لخته سازی در عروق را افزایش داده و منجر به سکته های مغزی و قلبی می شود.

وی اظهار داشت: همچنین این بیماری آسیب های جدی تری را در رابطه با سکته مغزی ایجاد می کند و اگر بیمار دچار عوارض شدید کرونا شد، باید از داروهای ضد لخته به عنوان پیشگیری استفاده کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امروز روز جهانی سکته مغزی است؛ علائم مهم سکته کدام است؟

امروز روز جهانی سکته مغزی است؛ علائم مهم سکته کدام است؟