مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 04:552020-10-29پزشكي

تشخیص کرونا از روی «امضای تنفس» تنها در یک دقیقه


دانشمندان دانشگاه لافبورو انگلیس در حال ساخت آزمایش تنفس ساده ای هستند که می تواند بدون نیاز به سواب، کووید-19 را از روی منحصربفرد بودن تنفس در عرض یک دقیقه تشخیص دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایسنا از دیلی میل، دانشمندان انگلیسی می‌گویند با انجام یک آزمایش غیرتهاجمی می‌توان افراد مبتلا به کووید-19 را در عرض یک دقیقه شناسایی کرد.

آزمایش محققان این مطالعه از امضای تنفس (eath signatures) برای تشخیص سریع کووید-19 از سایر شرایط تنفسی مانند آسم و آنفلوانزا استفاده می‌کند.

آزمایش مذکور ترکیبات شیمیایی مختلف یا نشانگرهای زیستی را که در تنفس افراد مبتلا به کووید-19 فراوان‌تر است و در افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی اینچنین نیست، مشخص می‌کند.

این آزمایش به عنوان بخشی از پروژه‌ای به نام TOXI-Triage توسعه یافته است.

این آزمایش از دو آزمایش موجود برای تشخیص کووید-19 یعنی تشخیص آنتی ژن و پی سی آر که شامل گرفتن نمونه از مایع بدن است، کمتر تهاجمی است.

اما برودریک (Emma Brodrick) از شرکت تشخیص Imspex در کاردیف و یکی از محققان این مطالعه گفت: در حال حاضر دو آزمایش اصلی که یکی از آنها تشخیص آنتی ژن و دیگری پی سی آر است برای شناسایی کووید-19 به کار می‌رود و در هر دو از ابزارهای تهاجمی برای گرفتن نمونه از بیمار استفاده می‌کنند که این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص کرونا از روی «امضای تنفس» تنها در یک دقیقه

تشخیص کرونا از روی «امضای تنفس» تنها در یک دقیقه