مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 11:502020-10-28بين الملل

قرارداد آژانس فضایی اروپا با ناسا نهایی شد


آژانس فضایی اروپا اعلام کرد، توافق کرده است در ازای فرصتی برای فرستادن فضانوردان اروپایی به مدار ماه، چندین ماژول برای محل استقرار برنامه ریزی شده ناسا در اطراف ماه فراهم کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از واشنگتن پست،  آژانس فضایی اروپا روز سه شنبه گفت، جان وورنر (Jan Woerner) مدیرکل این سازمان، قراردادی را با جیم برایدنستاین، رییس ناسا امضا کرده تا عناصر اساسی را برای ایستگاه فضایی کوچک این سازمان معروف به دروازه آرتمیس (Artemis Gateway) تهیه کند.

دروازه ماه که به آن دروازه آرتمیس هم گویند، قرار است به عنوان یک ایستگاه در خدمت فضانوردان، پیش از رسیدنشان به سطح ماه باشد.

برهمین اساس، آژانس فضایی اروپا اعلام کرد که توافق کرده است در ازای فرصتی برای فرستادن فضانوردان اروپایی به مدار ماه، چندین ماژول برای محل استقرار برنامه ریزی شده ناسا در اطراف ماه فراهم کند.

آژانس فضایی اروپا گفت، تأمین عناصر اساسی برای ایستگاه فضایی کوچک فضانوردان در ماه شامل زیستگاه اصلی بازدید فضانوردان از ایستگاه قمری و ماژولی است که قابلیت ارتباط و سوخت گیری مجدد را فراهم می کند.

 همچنین پنجره ای در ماژول تعبیه خواهد شد که فضانوردان می توانند از آن برای مشاهده ماه استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرارداد آژانس فضایی اروپا با ناسا نهایی شد

قرارداد آژانس فضایی اروپا با ناسا نهایی شد