مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 11:352020-10-28اقتصادي

تامین پایدار یک پنجم آب شرب تهران پس از 10 سال


معاون امور آب و انرژی وزیر نیرو از تامین تضمین شده و پایدار یک پنجم از آب شرب مورد نیاز مناطق غربی تهران با بهره برداری از تصفیه خانه ششم تهران خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، قاسم تقی زاده خامسی، در بازدید از تصفیه خانه ششم تهران با بیان اینکه آب شرب مناطق 5،9،18،22 و 21 تهران از این تصفیه خانه تأمین می شود، افزود: طبق پیش بینی های انجام شده در سال جاری، استان تهران حدود یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب آب شرب برای مصرف نیاز دارد که 250 میلیون مترمکعب آن در تصفیه خانه ششم تهران تأمین می شود.

وی با اشاره به احداث تونل 30 کیلومتری برای انتقال آب سد کرج به تصفیه خانه گفت: این آب یک دوم ec و یک دهم کدورت آب فعلی تهران را دارد بنابراین وارد مدار شدن این تصفیه خانه سبب افزایش متوسط کیفیت آب تهران می شود.

معاون امور آب و انرژی وزیر نیرو با بیان اینکه این تصفیه خانه 7.

5 مترمکعب آب سد کرج را در هر ثانیه به تصفیه خانه منتقل می کند ادامه داد: با بهره برداری از این تصفیه خانه مشکلات موجود در تأمین آب شرب مناطق غربی تهران به ویژه در منطقه 22 شهرداری برطرف می شود.

تقی زاده خامسی با اشاره به همکاری شورای شهر تهران در تکمیل این پروژه گفت: این پروژه بیش از 10 سال به دلیل نبود اعتبار، در انتظار تکمیل شدن و به بهره برداری رسیدن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین پایدار یک پنجم آب شرب تهران پس از 10 سال

تامین پایدار یک پنجم آب شرب تهران پس از 10 سال