مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 11:052020-10-28سياسي

سفیر اتریش در ایران به خراسان شمالی سفر می کند


سفیر کشور اتریش در ایران با هدف گسترش روابط خراسان شمالی و اتریش در اوایل آذر ماه سال جاری به استان سفر خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد علی شجاعی ظهر امروز در شورای هماهنگی روابط خارجی خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هدف از توسعه روابط خارجی فعال کردن بیشتر بخش خصوصی است چرا که در شرایط تحریم مراودات با کشورهای خارجی از طریق بخش خصوصی آسان تر است.

استاندار خراسان شمالی بیان داشت: در راستای اجرای تفاهم نامه های بین استان و کشور ترکمنستان، باید مسیر جابجایی ارز آماده و مشخص باشد.

وی افزود: بر اساس وظایف و مسئولیت های تعریف شده برای اعضای شورای هماهنگی و مدیریت روابط خارجی هیچ دستگاه اجرایی و سازمانی نمی تواند کاری را در روابط بین الملل بدون اطلاع استان انجام دهد.

شجاعی با تاکید بر لزوم ایجاد اتاق های بازرگانی تخصصی با کشورهای مختلف برای آمد و شدهای خارجی در استان گفت: گزارشی از نوع کالاها و تراز تجاری ایران با ترکمنستان و خراسان شمالی با ترکمنستان در دو سال گذشته ارائه شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی بیان کرد: به طور مشخص باید بدانیم در حوزه های صنعت و کشاورزی چه کالاهایی را می توانیم صادر کنیم و در حوزه علمی و دانشگاهی در چه رشته های تحصیلی می توانیم پذیرش یا اعزام دانشجو داشته باشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر اتریش در ایران به خراسان شمالی سفر می کند

سفیر اتریش در ایران به خراسان شمالی سفر می کند