مطالب مرتبط:
تحول فنلاند در زیرساخت های صنعت بازی/ رشد 12درصدی بریتانیا
غیبت عجیب مطهری در بازی تدارکاتی استقلال
غیبت مشکوک مهاجم استقلال در بازی دوستانه
مشکل مطهری چیست؟ / غیبت مشکوک مهاجم استقلال در بازی دوستانه
کومان: مشکل من نیست که رونالدو بازی نمی کند
-109 5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 10:402020-10-28فناوري

تحول فنلاند در زیرساخت های صنعت بازی


فنلاند یکی از سه کشور مهم در صنعت بازی سازی اروپا است.

آنان با به کار بستن روش هایی که بعضاً مختص خود فنلاندی ها است به پیشرفت های عظیمی در صنعت بازی های ویدئویی دست یافته اند.

- : ویدئو گیم چیزی در حدود هشت نسل عمر کرده و نزدیک به سواحل نهمین نسل از بازی ها شده است.

دستاوردی که در قالب یک نسل ارائه می شود، هر یک طعم متفاوتی دارد.

از ظهور کنسول های خانگی تا پیشرفت پلتفرم های همراه بگیرید و برسید به واقعیت مجازی، گوشی های هوشمند و هم اکنون نیز واقعیت افزوده، همه و همه تصویر واضحی از پیشرفت تکنولوژی در صنعت رو به رشد ویدئو گیم است.

در واقع بازی های ویدئویی بیشتر از آن که در رشد تکنولوژی مفعول باشند، عامل و فاعل هستند.

باهم شکل این تحول را مرور خواهیم کرد: قرن هفدهم: تاریخ تولد بازی های کارتی چندان دقیق و قابل استناد نیست، اما می توان ریشه ظهور آن ها را قرن هفدهم دانست.

شکل بازی ها در این برهه از تاریخ تقریباً هیچ ارتباطی با تکنولوژی نداشته و محدود به سطح خلاقیت خالق سرگرمی بوده است.

سال 1847: ظهور سبک زندگی شهری در این تاریخ منجر به خلق سرگرمی های تعاملی زیادی شد.

طی سال 1847 اولین بازی رومیزی با نام The Mansion of Happiness در ایالات متحده آمریکا تولید شد و به این ترتیب تحولی در سبک سرگرمی بشریت شکل گرفت.

بازی های رومیزی رفته رفته رشد کردند و به سرگرمی های جدی تری بدل گشتند.

قرن نوزدهم: در قرن نوزدهم با پیشرفت صنعت چاپ کاغذ، بازی های رومیزی کاملاً تجاری شدند و شرکت های مختلفی دست به تولید انبوه این نوع از سرگرمی زدند.

به لطف تصاویر رنگ روغن و کاغذهای باکیفیت، بوردگیم ها به اوج شهرت و محبوبیت خودشان رسیدند.

سال 1902: این برهه از تاریخ را می توان شروع پیشرفت صنعت بازی دانست.

سالی که مصادف با تولید برخی از محبوب ترین سرگرمی های رومیزی بود.

سال 1937: دوره ای که اولین نمونه از کامپیوترهای دیجیتالی تولید می شدند و پژوهشگران نمونه های اولیه از بازی های دیجیتالی را روی این سخت افزار اجرا می کردند.

سال 1950 را می توان شروع ظهور این جنس از سرگرمی دانست.

سال 1970: در این سال اولین بازی ویدئویی تحت عنوان Computer Space معرفی شد.

به دنبال آن شاهد محبوبیت دستاوردهای آرکیدی بودیم.

سال 1975: محبوبیت بازی های کامپیوتری در طول این سال ها به اوج خودش رسیده بود.

به دنبال آن شاهد انتشار بازی هایی بودیم که تجربه ای چند نفره را به ارمغان می آورد.

سال 1976 تا 1982: بازی های ویدئویی به رشد در آرکیدها ادامه می دانند و نسل دوم کنسول ها آغاز به کار کردند.

تا سال 1982 مجموع فروش بازی های ویدئویی به 2.

1 میلیارد دلار رسیده بود که نشان از صنعتی شدن این حوزه از سرگرمی داشت.

سال 1990: با افزایش تعداد کامپیوترهای خانگی و فراگیر شدن آن ها، تعداد بازی های آرکیدی کاهش یافت و در عوض، توسعه بازی های رایانه ای با رشد چشم گیری رو به رو شد.

در طول سال ها کنسول های خانگی نیز کارشان را آغاز کرده بودند.

سال 1997 تا 2000: در طول این سال ها گوشی های هوشمند آغاز به کار کردند.

در همین راستا شرکت هایی نظیر نوکیا، بازی های پرطرفداری را بر روی آن ها اجرا می کردند.

Snake از جمله بازی هایی است که از آن سال تا همین حالا نیز مشتریان خودش را دارد.

همچنین ما شاهد افزایش فعالیت مارکت ها ویدئو گیمی بودیم و در تعریفی ساده تر، صنعت ویدئوگیم شکل گرفته بود.

سال 2000 تا 2011: با افزایش محبوبیت بازی های موبایلی و همچنین فراگیر شدن گوشی های هوشمند در سرتاسر جهان، فروش بازی های رومیزی با کاهش چشم گیری رو به رو شد.

از سوی دیگر شاهد رشد چشم گیر درآمد صنعت بازی های ویدئویی بودیم و در همین راستا کنسول های نسل ششم و هفتم نیز منتشر شدند که انقلابی را در جهان سرگرمی پدید آوردند.

سال 2012 تا 2016: این اولین حضور واقعیت مجازی در تاریخ ویدئو گیم بود.

ظهور این جنس از سرگرمی به همه ثابت کرد که بازی ویدئویی قرار است پایش را فراتر از یک سرگرمیِ صرف بگذارد و به نوعی آینده را تحت شعاع خود قرار دهد.

واقعیت مجازی شروعی بر یک تجربه فوق العاده منحصر به فرد بود.

تحولی که تاکنون با پیشرفت های چشم گیری رو به رو شده اما هنوز به مقصد خود نرسیده است.

با افزایش محبوبیت بازی های موبایلی و همچنین فراگیر شدن گوشی های هوشمند در سرتاسر جهان، فروش بازی های رومیزی با کاهش چشم گیری رو به رو شد بازی های ویدئویی نه تنها سبک زندگی و فرهنگ یک جامعه را تحت تأثیر خود قرار دادند، بلکه تکنولوژی های مختلفی را وابسته به هویت خودشان کردند.

تولید کامپیوترهای گیمینگ، کنسول های همراه، تلفن های هوشمند مخصوص بازی، پلتفرم های واقعیت مجازی، همه و همه در راستای یک تجربه ویدئو گیمی تولید شدند.

درحالی که بسیاری از این فناوری ها ذاتاً برای سرگرمی خلق نشده بودند.

با این حال کامپیوترهای خانگی و تلفن های هوشمند، هردو از پلتفرم های محبوب بازی هستند؛ اگر چه فلسفه خلقت این فناوری ها تقریباً هیچ ارتباطی با مفهوم سرگرمی نداشته است.

یکی از بزرگ ترین پیامدهای این صنعت، ظهور واقعیت مجازی بود.

آینده ای که اگر چه در مجموع چشم انداز امیدوارکننده ای دارد اما یادآور عصر سایبرپانکی زمین است.

اگر چه هویت واقعیت مجازی درحال حاضر چندان جدی گرفته نمی شود، اما تولید بازی های ویدئویی احتمالاً اولین گام برای ورود به جهانی کاملاً مجازی تلقی می شود.

جایی که حضور فیزیکی معنایی ندارد.

آینده ای که بعید نیست در آن آدم ها با گذاشتن یک ماسک بر روی صورتشان، در درون یک واقعیت تخیلی به زندگی ادامه دهند.

به همین اندازه جدی و با همین شدت، ترسناک و البته در عین حال هیجان انگیز.

حال می بینیم که در دو کشور بریتانیا و فنلاند تا چه اندازه صنعت بازی در پیشرفت است.

در ادامه قیاسی و تحلیل هایی درباره صنعت بازی های این دو کشور می آید: انجمن تجارت بازی های ویدئویی بریتانیا موسوم به TIGA اعلام کرد، بخش توسعه ی بازی های ویدئویی بریتانیا تولید ناخالص داخلی در حوزه ی ویدئوگیم را به رقم 1.

8 میلیارد یورو رسانده که تا به حال سابقه نداشته است.

این رقم نسبت به سال های قبل که تولید ناخالص داخلی ویدئوگیم در آن 1.

6 میلیارد یورو بوده، با رشدی 12 درصدی همراه بوده است.

مقدار سرمایه ای که توسط توسعه دهندگان در صنعت بازی سرمایه گذاری شده هم رشدی 11 درصدی را نشان می دهد؛ به شکلی که این رقم از 733 میلیون یوروی سال قبل به 818 میلیون یورو در آمار امسال رسیده است.

علاوه بر آمارهای مربوط به رشد وسود مالی، بریتانیا از نظر افزایش تعداد کارکنان فعال در صنعت بازی هم رشد داشته است.

تعداد کارکنان فعال در استودیوهای بازی سازی بریتانیا با رشدی 8.

1 درصدی به 14353 نفر رسیده است که شامل کارکنان تمام وقت و نیمه تمام وقت می شود.

همچنین تعداد کل کارکنان رسمی و قراردادی هم با رشدی 4 درصدی همراه بوده و به مجموع کل 16532 نفر رسیده است.

ریچارد ویلسون (Richard Wilson) مدیرعامل TIGA می گوید که از زمان به راه افتادن مالیات بر صنعت ویدئوگیم در بریتانیا، تعداد کارکنان هر سال به طور متوسط 7.

5 درصد رشد داشته است.

در ماه جولای گذشته نیز وزارت خزانه داری بریتانیا اعلام کرد، 480 پروژه ی ساخت بازی توسط درآمد حاصل از مالیات بر صنعت ویدئوگیم، سرمایه گذاری شده است.

صنعت بازی اسکاتلند، چهارمین قطب فعال و بزرگ بازی سازی بریتانیا بعد از لندن، منطقه جنوب شرقی و منطقه شمال غربی است.

این در حالی است که سال قبل، اسکاتلند در رده سوم این لیست قرار داشت با وجود این آمار خوب و رو به رشد، تمام بخش های صنعت بازی بریتانیا رشد مثبتی را تجربه نکرده است؛ صنعت بازی سازی اسکاتلند، به عنوان بخشی از کل صنعت بازی بریتانیا، مدتی است که در حال تجربه ی افت درآمدی و تعداد کارکنان است.

به شکلی که تا پایان نوامبر 2018 تعداد کارکنان فعال از 1540 نفر برای 91 شرکت به 1537 نفر از 84 شرکت کاهش داشته است.

یکی از مهم ترین دلایل این افت، رکود در شرکت های مهم بازی سازی اسکاتلند مانند Guerrilla Tea، Dynamo Games، Tiger Games، Hidden Armada، A Fox Wot I Drew و Serious Parody بوده است.

با این حال پروفسور گرگور وایت (Gregor White) دبیر طراحی و اطلاع رسانی دانشگاه آبراتی می گوید: با این که طی یکی دو سال اخیر با افت محسوسی در حوزه ی ویدئوگیم اسکاتلند روبرو بوده ایم، ولی نکات امیدوارکننده ای هم وجود داشته است.

مثلاً در سال 2018 با افزایش ساخت بازی های AAA روبرو بودیم و همچنین، توسعه ی فناوری های جدید و احداث شعبه ای از استودیوی Epic Games در ادینبورو باعث توسعه ی صنعت بازی اسکاتلند شده است.

صنعت بازی اسکاتلند، چهارمین قطب فعال و بزرگ بازی سازی بریتانیا بعد از لندن، منطقه جنوب شرقی و منطقه شمال غربی است.

این در حالی است که سال قبل، اسکاتلند در رده سوم این لیست قرار داشت.

صنعت بازی فنلاند؛ ثبات در درآمد، تحول در زیرساخت ها فنلاند کشوری با جمعیتی کمی بیش از 4 و نیم میلیون نفر، یکی از سه کشور مهم در صنعت بازی سازی اروپا است.

این کشور با سرمایه گذاری بلند مدت خود که از اوایل دهه ی نود میلادی آغاز شده، با به کار بستن روش هایی که بعضاً مختص خود فنلاندی ها است به پیشرفت های عظیمی در صنعت بازی های ویدئویی دست یافته است.

آنها در عرصه ی ساخت بازی های AAA و البته بیشتر در عرصه ی بازی های موبایلی، از بهترین های این صنعت به حساب می آیند.

با این وجود، پیشرفت ها و درآمد روزافزون این صنعت در فنلاند طی دو سال اخیر به یک ثبات کلی رسیده است.

فنلاند که زمانی (سال 2006) فقط 87 میلیون دلار از طریق صنعت بازی درآمد داشت، در حال حاضر 2 میلیارد یورو یا 2 میلیارد و دویست میلیون دلار درآمد دارد.

با وجود ثابت بودن درآمد صنعت بازی فنلاند طی چند سال اخیر، تعداد کارمندان فعال در این عرصه افزایش یافته است.

3200 نفر در پایان سال 2018 در صنعت بازی فنلاند مشغول به فعالیت بوده اند.

براساس پژوهشی که Neogames فنلاند انجام داده، این رقم در سال 2016 برابر با 2750 نفر بوده که نشان می دهد تعداد کارکنان فعال در صنعت بازی فنلاند 16 درصد رشد داشته است.

این آمار البته نشان می دهند، بیشتر این تعداد افزوده شده را نیروی کار خارجی تشکیل می دهد که طی سال های اخیر وارد صنعت بازی فنلاند شده اند.

تعداد کارکنان خارجی صنعت بازی سازی فنلاند در پایان سال 2016 برابر با 18 درصد کل و در پایان سال 2018 هم 27 درصد کل کارمندان شاغل در این صنعت بوده است.

با وجود افزایش تعداد فعالان، به شکل عجیبی تعداد استودیوهای بازی سازی این کشور از 250 استودیو در سال 2016 به 220 استودیو در سال 2018 کاهش داشته است.

با احتساب این که، 48 استودیوی جدید در سال های 2017 و 2018 تأسیس شده است، پس در مجموع، 78 استودیوی بازی سازی فنلاند یا تعطیل شده اند یا به شرکت های خارجی فروخته شده اند.

تعداد بازی های تولید شده هم نسبت به سال های گذشته افت محسوسی را تجربه کرده است؛ در سال گذشته تعداد 100 بازی تولید شده در حالی که در سال های قبل بین 150 تا 200 بازی در سال تولید می شد.

به شکلی که در سال 2018 میلادی، 30 شرکت بزرگ بازی سازی این کشور، فقط 5 بازی جدید منتشر کرده اند.

کارشناسان عقیده دارند، دلیل ثبات درآمد با وجود کاهش شرکت های بازی سازی و کاهش تعداد بازی های ساخته شده، دو عامل مهم است.

فنلاند کشوری با جمعیتی کمی بیش از 4 و نیم میلیون نفر، یکی از سه کشور مهم در صنعت بازی سازی اروپا است.

این کشور با سرمایه گذاری بلند مدت خود که از اوایل دهه ی نود میلادی آغاز شده، با به کار بستن روش هایی که بعضاً مختص خود فنلاندی ها است به پیشرفت های عظیمی در صنعت بازی های ویدئویی دست یافته است یکی از این عوامل، سرمایه گذاری شرکت های بازی سازی و پخش کننده ها روی بازی های موسوم به Games as a service است.

بازی هایی که دائماً توسط سازنده ها به روزرسانی می شوند و در واقع مثل یک سرمایه گذاری بلند مدت برای آنها عمل می کنند.

به شکلی که نیازی به ساخت و ارائه ی بازی های جدید احساس نمی کنند یا در اولویت نخست شان نیست.

دومین عامل، شرکت بزرگ سوپرسل (Supercell) است.

این شرکت که بزرگ ترین شرکت بازی سازی فنلاند هم هست، در سال 2015 برابر با 88 درصد کل درآمد این صنعت را به خودش اختصاص داده بود.

البته این درآمد در سال 2018 به 65 درصد کل درآمد صنعت بازی سازی فنلاند کاهش داشته است؛ که یکی از دلایل این کاهش سهم، کاهش درآمد سوپرسل عنوان شده است.

البته ارزش سوپرسل در زمان فروش به کشورهای خارجی در سال 2015 برابر با 339 میلیون دلار بود که در سال 2018 به رقم 791 میلیون دلار رسیده است.

در حال حاضر هم سوپرسل 1 میلیارد و 600 میلیون دلار درآمد داشته است که رقم چشمگیری برای صنعت بازی فنلاند است.

نئوگیمز این آمار را با بررسی روی 140 شرکت بازی سازی فنلاند (که 63 درصد کل شرکت های بازی سازی فنلاند را تشکیل می دهند) به دست آورده است.

بر اساس این آمارها، تعداد کارکنان زن فعال در شرکت های بازی سازی این کشور نیز افزایش داشته است.

این تعداد از 406 نفر در سال 2016 به 569 نفر در سال 2018 رسیده است.

صنعت بازی فنلاند، طی چند سال اخیر با تغییرات زیادی روبرو بوده است.

تغییراتی که عمده آنها تحت تأثیر تغییرات بازار جهانی بازی و تغییر سلیقه ها در انجام بازی ها ایجاد شده است.

توسعه و همه گیر شدن بازی های بتل رویال و بازی های Game as a service چند دلیل عمده است که می تواند کند شدن رشد این صنعت در فنلاند و به ثبات رسیدن درآمدهای آن را توجیه کند.

با این وجود فنلاند نشان داده، همیشه با تغییرات کنار می آید؛ همانطور که طی سال های گذشته متکی به یک روش خاص برای درآمدزایی نبوده است.


کلید واژه ها: بازی های ویدئویی - بازی - ویدئو - پیشرفت - فنلاند - صنعت - تکنولوژی - گوشی های هوشمند - واقعیت - تاریخ تولد - ظهور - تحول - زیرساخت - استناد - پلتفرم - هوشمند - یکی از - خانگی - نزدیک - اروپا - سواحل - کنسول - تاریخ - تصویر - همراه - عظیمی - عامل - کشور - سازی - حدود

آخرین اخبار سرویس:
استخدام انباردار جهت همکاری در اصفهان

رباتی که گشت ارشاد ماسک و فاصله اجتماعی شد

استخدام تعدادی نیروی رویه کوب و خیاط در مشهد

استخدام مهندس تاسیسات جهت تعمیر و نگهداری کارخانه در مشهد

استخدام پیک موتوری جهت کار در خیریه در مشهد

استخدام منشی خانم آشنا به امور دفتری و کامپیوتر در قم

استخدام مهندس برق و الکترونیک در مشاورین معماران سده در تهران

چرا گوشی دیر شارژ می شود!

اتصال 30 روستای رودان به اینترنت پرسرعت

استخدام کارشناس پشتیبان نرم افزار در فنی و مهندسی سافر مهر خاوند در اصفهان

استخدام صندوقدار جهت کار در هایپرمارکت در اصفهان

افزایش میزان استفاده از ویدئو کنفرانس در دوران کرونا

بازنشستگان شهرداری شماره مستخدم می گیرند

استخدام تعدادی برقکار جهت کار در قم

دیدار والیبال شهداب یزد و خاتم اردکان

معرفی وب سایت زینسی: مرجع بررسی نرم افزار و اپلیکیشن ها

استخدام راسته دوز آشنا به میاندوز با کار دائم در مشهد

استخدام نیروی آماده ساز و کمک آشپز آقا در فست فود در قم

برگزاری کارگاه های مجازی آموزش شهروندی

اهدای 320 عدد گوشی هوشمند و تبلت به دانش آموزان نیازمند شهرستان بِن

استخدام تعدادی کارگر جوشکار جهت کار در مشهد

استخدام مسئول IT با حقوق ثابت و بیمه در گروه بازرگانی عباس زاده در تهران

استخدام کارشناس متالوژی در فنی و مهندسی کارت اعتبار فارس در فارس

حرکت در مسیر رگولاتوری پویا ضروری است

گاه شمار آنلاین هوش مصنوعی راه اندازی شد

18 هزار دانش آموز قزوینی به شبکه شاد دسترسی ندارند

استخدام حسابدار خانم آشنا به نرم افزار هلو در بازار صالح آباد غربی

استخدام کارشناس طراحی و گرافیک و کارشناس سیستم ها و روش ها در قم

استخدام نیروی زیرکارزن پلی استرکار در مشهد

استخدام اپراتور دستگاه چاپ و لمینیت کارتن در قزوین

لزوم حرکت به سمت رگولاتوری پویا برای تحقق تحول دیجیتال

لزوم حرکت به سمت رگولاتوری پویا برای تحقق تحول دیجیتال

استخدام کارشناس شبکه (Helpdesk) درشرکت ترا در تهران

استخدام کارگر جهت کار در پرسکاری درب در مشهد

استخدام کارگر دائمی درب و پنجره آهنی ساز ماهر و نیمه ماهر - قم

استخدام نیروی حرفه ای برای نجاری در قم

استخدام منشی جهت امور اداری در اصفهان

استخدام نیرو جهت کار در منزل در مشهد

استخدام مونتاژکار آشنا به قالب های صنعتی در مشهد

شماره 102

معرفی 4 آنتی ویروس آنلاین رایگان برای اسکن و حذف بدافزار ها

سمنان استان برتر کشور در شاخص اینترنت ثابت شد

استخدام برشکار سنگ و کارگر ماهر در مشهد

استخدام نیروی خدماتی و مسئول IT در گروه بازرگانی عباس زاده در تهران

استخدام جوشکار ماهر و جوشکار وردست در قم

تلاش گوگل برای راحت کردن به روزرسانی اندروید در نسخه دوازدهم

شماره 217

اختصاصی| آگاهی همیشه خوب نیست؛ دست از گوشی های هوشمند خود بردارید

مفتاح رایانه افزار اولین انتخاب برای خرید انواع دوربین مداربسته

استخدام پرسکار ماهر جهت کار در خشکشویی با حقوق خوب در قم

استخدام اپراتور تلفنخانه خانم در شرکت داروسازی گل دارو در اصفهان

آغاز فعالیت گاه شمار برخط هوش مصنوعی در ایرانداک

استخدام کارشناس نصب و کارشناس مرکز تماس در شرکت زی تل در تهران

استخدام منشی خانم آشنا به حسابداری در اصفهان

استخدام کارشناس مکانیک در مقطع دکتری در مشهد

استخدام منشی دفتری آشنا به حسابداری در مشهد

شرایط سخت دانش آموزان کرمانی برای شرکت در کلاس های مجازی

استخدام کارشناس فنی برق در شرکت فن آوری یاشا الکترونیک شیراز

قیمت روز گوشی موبایل در 9 آذر

استخدام پشتیبانی نرم افزار در مهندسین مشاور نیک آفرینگان رایان در کرج

18 هزار دانش آموز قزوینی به شبکه شاد دسترسی ندارند

استخدام نیروی فنی آقا جهت کارخانه پلاستیک سازی در اصفهان

استخدام راننده با مینی بوس جهت سرویس پرسنل در قم

رشد 50درصدی پسماند خشک تحویل شده در سیوا

استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ در گروه صنعتی نصرتیان در مازندران

استخدام منشی خانم در شرکت خدمات کامپیوتری ایزی در تهران

توقف اعزام زندانیان به واحد های قضایی با راه اندازی ارتباط ویدئوکنفرانسی

شماره 161

استخدام اپراتور/متصدی دفتری در هرمزگان

اعزام زندانیان به واحد های قضایی متوقف شد

ساترا به طور خاص در لایه انتشار فعالیت خواهد داشت

استخدام سرایدار جهت کار در انبار در مشهد

استخدام استادکار ام دی اف در مشهد

استخدام پرسکار آقا با سابقه کار و حقوق مکفی در قم

استخدام راننده جهت کار در تاکسی تلفنی در اصفهان

گلایه های مردمی از کاهش سرعت اینترنت همراه

گلایه های مردمی از کاهش سرعت اینترنت همراه

استخدام نیروی خانم و آقا جهت نظافت منزل در قم

احتمال عرضه گلکسی بادهای جدید به همراه گوشی های سری گلکسی S21

استخدام فروشنده با تجربه خانم جهت همکاری در فروشگاه در مشهد

استخدام خانم جهت پاسخگویی تلفن در مشهد

استخدام کارشناس طراحی و گرافیک و کارشناس سیستم ها و روش ها در قم

اختلال در خطوط تلفن ثابت

استخدام خانم با مدرک لیسانس کامپیوتر در یک شرکت راهسازی -شیراز

استخدام نیروی خدماتی در فروشگاه در مشهد

استخدام اپراتور دستگاه رول فرم با بیمه و وعده غذایی و سرویس در قزوین

استخدام اپراتور تراش و فرز cnc، کارگر فنی، انباردار، بازرس کنترل کیفی

استخدام منشی جهت دفتر فروش قطعات بتنی در اصفهان

استخدام حسابدار خانم در MDF فروشی در قم

گوشی نوکیا 5.4 در 2 نسخه به بازار عرضه می شود

افزایش 100 برابری اثربخشی داروی رمدسیویر ضدکرونا با فرمولاسیون نانویی

استخدام اپراتور فرز cnc آقا با حقوق مناسب در شهرک صنعتی صفادشت

استخدام کارشناس تعمیر و نگهداری در فنی و مهندسی کارت اعتبار فارس در فارس

استخدام آبدارچی، تراشکار دستی، اپراتور CNC، جوشکار CO2 در شهرک نصیرآباد

استخدام بازاریاب تلفنی خانم در شرکت زکریا شیمی پارس در فارس

نمایندگی پروژکتور پاناسونیک در تهران

استخدام مسئول دفتر خانم در یک شرکت نرم افزاری در تهران

استخدام آشپز ماهر در یک واحد صنعتی در قزوین

استخدام آقا جهت نگهبانی و نظافت کلینیک در مشهد

استخدام جوشکار ساده جهت کار در کارخانه سوله سازی در قم

تحول فنلاند در زیرساخت های صنعت بازی

تحول فنلاند در زیرساخت های صنعت بازی