مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 05:352020-10-28پزشكي

آیا نسل اول واکسن های کرونا مصونیت همگانی ایجاد خواهند کرد؟


کیت بینگام، مدیر کارگروه واکسن ویژه انگلیس اعلام کرد: اولین نسل واکسن کووید-19 احتمالا ناقص خواهد بود و ممکن است برای همه مفید نباشد .

- ایسنا/خراسان رضوی کیت بینگام، مدیر کارگروه واکسن ویژه انگلیس اعلام کرد: "اولین نسل واکسن کووید-19 احتمالا ناقص خواهد بود و ممکن است برای همه مفید نباشد".

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، بینگام در بخشی از مقاله منتشرشده در مجله پزشکی لانست (Lancet) اظهار کرد: ما نمی دانیم که هرگز واکسن خواهیم داشت و مهم است که خیلی خوش بین نباشیم.

وی افزود: نسل اول واکسن ها به احتمال زیاد ناقص هستند و باید بدانیم که ممکن است مانع از عفونت نشوند و علائم را کاهش دهند و حتی در آن صورت نیز ممکن است برای همه یا به مدت طولانی موثر نباشد.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی های این مرکز بسیاری از واکسن ها و ممکن است همه واکسن ها تایید نشوند و کارایی نداشته باشند.

در حال حاضر، تمرکز بر روی واکسن هایی است که انتظار می رود واکنش ایمنی در افراد بالای 65 سال ایجاد کند.

وی گفت که ظرفیت جهانی تولید واکسن برای میلیاردها دوز موردنیاز بسیار ناکافی است و توانایی تولید انگلستان نیز به همان میزان کم است.

نتایج تحقیق دانشمندان کالج امپریال لندن نشان داد که آنتی بادی ها علیه ویروس کرونا به سرعت در طول تابستان در جمعیت انگلیس کاهش یافت و این مورد بیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا نسل اول واکسن های کرونا مصونیت همگانی ایجاد خواهند کرد؟

آیا نسل اول واکسن های کرونا مصونیت همگانی ایجاد خواهند کرد؟