مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 05:352020-10-28پزشكي

تاثیر فرآیندهای درون فردی و بین فردی بر عملکرد سیستم ایمنی


نحوه نگرش افراد به محیط پیرامون و ارزیابی آن ها از موقعیت ها و عوامل استرس زا می تواند پاسخ های فیزیولوژیک آن ها به استرس را تحت تأثیر قرار دهد.

  - ایسنا/خراسان رضوی نحوه نگرش افراد به محیط پیرامون و ارزیابی آن ها از موقعیت ها و عوامل استرس زا می تواند پاسخ های فیزیولوژیک آن ها به استرس را تحت تأثیر قرار دهد.

  براساس این پژوهش، الگوهای مشخص افکار یا ارزیابی احساسات، فرایندهایی بین فردی هستند که می توانند یک ادراک دایمی ایجاد کنند؛ به عنوان مثال این تفکر که دنیا جای خطرناکی است می تواند یک پاسخ ایمنی با واکنش های حساس را به وجود آورد.

محققان در پژوهشی با عنوان اختلال عملکرد سیستم ایمنی ناشی از استرس ، آورده اند: فرآیندهای درون فردی و بین فردی ممکن است اثر استرس بر عملکردهای ایمنی را میانجی گری کنند .

در این پژوهش که توسط علی سپهری نژاد گروه علوم اعصاب دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، جواد مومنی مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد، علی گرجی مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا بیمارستان خاتم الانبیاء تهران و سجاد سحاب نگاه مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده آمده است: برخی از عوامل درون فردی و بین فردی اثرات استرس بر ایمنی را تضعیف یا تعدیل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر فرآیندهای درون فردی و بین فردی بر عملکرد سیستم ایمنی

تاثیر فرآیندهای درون فردی و بین فردی بر عملکرد سیستم ایمنی