مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 19:052020-10-27اقتصادي

باید از نگاه سازه ای خارج شویم/ افکار کشاورزان نسبت به کشاورزی را تغییر دهیم


رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: باید از نگاه سازه ای خارج شویم و مشکلات نرم افزاری و افکار کشاورزان و بهره برداران کشاورزی نسبت به کشاورزی را تغییر دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز،  اکبر فتحی امروز در جلسه کارگروه یاوران تولید که با حضور اعضاء کارگروه و کمیته یاوران تولید اظهار داشت: مسائل و مشکلات اجرای طرح یاوران تولید در شهرستانها باید توسط اعضاء کارگروه کمیته یاوران تولید احصاء و در قالب این طرح برطرف شود.

وی با اشاره به مشکلات مناطق دیم خیز گندم در استان، ادامه داد: فاصله متوسط عملکرد کشاورزان شاخص در مناطق دیم خیز استان تقریباً 2.

5 تا 3 تن در هکتار است در حالی که این میزان در کشاورزان عادی با شرایط یکسان و مساوی 800 تا 900 کیلوگرم در هر هکتار می باشد که رقمی بسیار پایین و غیرقابل قبول است.

 فتحی، گفت: باید با بکارگیری روش های علمی، کشت به موقع، تغذیه مناسب، مبارزه با علف های هرز و انواع آفات؛ متوسط عملکرد در کشاورزان عادی ارتقاء یافته و به عملکرد کشاورزان شاخص نزدیک تر گردد و این مهم برعهده یاوران تولید و محققین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان با خاطرنشان ساختن این موضوع که ساختار وزارت جهادکشاورزی ساختاری ترویجی و تحقیقی است، اظهار کرد: افزای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید از نگاه سازه ای خارج شویم/ افکار کشاورزان نسبت به کشاورزی را تغییر دهیم

باید از نگاه سازه ای خارج شویم/ افکار کشاورزان نسبت به کشاورزی را تغییر دهیم