مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 16:452020-10-27اقتصادي

بورس انرژی می تواند به عنوان یک تسهیل گر در بازار برق عمل کند


عضو کارگروه نیروی دولت سایه با بیان اینکه برق قابل ذخیره سازی نیست و به صورت پیوسته تولید می شود، تصریح کرد: بورس انرژی می تواند به عنوان یک تسهیل گر در بازار برق عمل کند اما در حال حاضر تنها 2 درصد از نیاز مصرف کنندگان در بورس مبادله می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، نشست بررسی اقتصاد برق با حضور سعید جلیلی و جمعی از کارشناسان کارگروه های نیرو و اقتصاد دولت سایه برگزار شد.

در این جلسه ظرفیت بازار مبادلات کالا و خدمات و همچنین ویژگی های اقتصاد برق و توسعه صادرات آن مورد بررسی قرار گرفت.

خجسته از اعضاء کارگروه نیروی دولت سایه با بیان این نکته که برق باید به صورت کالا مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد که پیش زمینه رسیدن به این طرح، تفکیک اجزاء تولید، توزیع و فروش یا مصرف است.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات این بازار ناشی از عدم وجود معادلات بهینه و متقن اقتصادی در حوزه انتقال و توزیع برق است، خاطرنشان کرد: هم اکنون 50 درصد تولید برق کشور توسط بخش غیردولتی صورت می گیرد اما مسئله مردمی سازی اقتصاد در دو حوزه انتقال و توزیع چارچوب مشخصی ندارد.

خجسته در ادامه با اشاره به اصل 44 قانون اساسی اظهار داشت: خصوصی سازی بازار برق به صورت واقعی و با حضور شرکت های غیر دولتی به وضعیت مطلوب خود نرسیده و تنها در حوزه انرژی های تجدیدپذیر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورس انرژی می تواند به عنوان یک تسهیل گر در بازار برق عمل کند

بورس انرژی می تواند به عنوان یک تسهیل گر در بازار برق عمل کند