مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 21:052020-10-26سياسي

دستیابی به جایگاه «حیات طیّبه» نیازمند معرفت ولی خداست


مدیر گروه اخلاق و تربیت مرکز تخصصی مهدویت رسیدن به جایگاه متعالی «حیات طیّبه» را مستلزم شناخت ولایتِ الله و ولایت اولیای الهی دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین حسن ملایی در نشست مجازی که دوشنبه شب با موضوع حیات طیبه در پرتو ولایت مهدوی برگزار شد با بیان این که همه انسان ها در زندگی به دنبال آرامش و رسیدن به سعادت و خوشبختی هستند اظهار کرد: البته باید توجه داشت که برخی زندگی را به معنای زنده بودن می بینند، در حالی که زندگی لزوما به معنای زمان تولد تا مرگ نیست.

وی افزود: واژه طیّبه بسی فراتر از این است که بخواهیم آن را در معنایی مانند پاک و پاکیزه تنزّل دهیم.

مدیر گروه اخلاق و تربیت مرکز تخصصی مهدویت در ادامه تصریح کرد: انسانی که قرار است به جایگاه حیات طیبه دست یابد، باید به خوبی درک کند که این جایگاه تا آن جا متعالی است که می تواند ضمن دور کردن انسان از همه آلودگی ها، او را به اوج استعدادهای خود برساند.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به حیات طیبه بدون ولی و حجت خدا امکان ندارد اضافه کرد: بررسی موضوعی آیات قرآن نشان می دهد که زندگی و حیات انسان به صورت مرحله به مرحله تنظیم شده است تا انسان بتواند در گذر از این مراحل، استعدادهای خود را شکوفا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیابی به جایگاه «حیات طیّبه» نیازمند معرفت ولی خداست

دستیابی به جایگاه «حیات طیّبه» نیازمند معرفت ولی خداست