مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 16:552020-10-26بين الملل

گفت وگوی روسیه با عراق درباره تقویت همکاری امنیتی با ایران در مبارزه با تروریسم


فرستاده رییس جمهور روسیه در دیدار با مقامات عراقی درباره فعال سازی نقش مرکز چهارجانبه تبادل اطلاعات و همکاری های امنیتی ایران، عراق، روسیه و سوریه در مبارزه با تروریسم گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه رییس جمهور روسیه با سفر به عراق با نخست وزیر و مشاور امنیت ملی این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز ، دفتر قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که الاعرجی امروز میزبان لاورنتیف و هیئت همراه او بود.

بر اساس این بیانیه، الاعرجی در این دیدار ضمن تاکید بر اینکه عراق موضع حمایتی روسیه را در جنگ علیه داعش فراموش نمی کند، افزود: دولت الکاظمی بر اصل گفت وگو متکی است و از همین رو به موضع روسیه برای حل و رفع مشکلات منطقه امید دارد، زیرا منطقه اصلا تحمل جنگ های جدیدی را ندارد .

مشاور امنیت عراق بر آمادگی کشورش برای همکاری در همه زمینه ها به منظور حفظ منافع دو کشور و حمایت از ثبات در منطقه و جهان تاکید کرد.

لاورنتیف نیز به نوبه خود بر وجود فرصت برای فعال سازی نقش مرکز چهارجانبه (مرکز امنیتی چهارگانه مبارزه با تروریسم) تاکید کرد و گفت که مواضع روسیه با عراق در موضوع همکاری همه جانبه به خصوص در زمینه امنیت ملی عراق منطبق است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی روسیه با عراق درباره تقویت همکاری امنیتی با ایران در مبارزه با تروریسم

گفت وگوی روسیه با عراق درباره تقویت همکاری امنیتی با ایران در مبارزه با تروریسم