مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 13:352020-10-26سياسي

نظریه مشورتی جدید درباره صلاحیت مادر در طرح دعوای مطالبه نفقه فرزند غیر بالغ


در بخشی از نظریه مشورتی جدید اداره کل حقوقی قوه قضاییه پیرامون صلاحیت مادر در طرح دعوای مطالبه نفقه فرزند غیر بالغ، آمده است: لزوم پرداخت نفقه به اشخاص واجب النفقه قاعده ای آمره است و توافق زوجین نمی تواند موجب نفی یا بی اثر شدن این قاعده شود؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه قضایی خبرگزاری فارس، اداره کل حقوقی قوه قضاییه با صدور نظریه مشورتی جدید، به پرسش های مطرح شده در خصوص صلاحیت مادر در طرح دعوای مطالبه نفقه فرزند غیر بالغ پاسخ داد.

متن پرسش های طرح شده و نظریه مشورتی صادر شده در پاسخ به آن به شرح زیر است: سوال 1- صلاحیت مادر در طرح دعوای مطالبه نفقه فرزند غیر بالغ موضوع تبصره ماده 47 قانون حمایت خانواده مصوب 1391 چه ماهیتی دارد ؟ اقدام مادر در حکم سمت قائم مقامی است یا وکالت یا قیم اتفاقی؟ پاسخ 1- صرف نظر از این که مستند قانونی مطالبه نفقه طفل از سوی مادر، ماده 6 قانون حمایت خانواده مصوب 1391است ونه تبصره ماده 47 این قانون؛ حکم ماده 6یاد شده، حکمی خاص و متضمن نوعی نمایندگی قانونی و در جهت حمایت از اطفال و دیگر محجوران است؛ لذا مشمول هیچ یک از عناوین و نهادهای وکالت، قیمومت و یا قائم مقامی نیست.

سوال 2-اگر چنانچه در دعوای مذکور حکم به نفع طفل صادر شود، اصیل در دعوای مذکور چه کسی است؟ آیا صلح نفقه و رضایت مادر از جانب طفل قابل پذیرش است؟ آیا نقش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظریه مشورتی جدید درباره صلاحیت مادر در طرح دعوای مطالبه نفقه فرزند غیر بالغ

نظریه مشورتی جدید درباره صلاحیت مادر در طرح دعوای مطالبه نفقه فرزند غیر بالغ