مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 13:352020-10-26اقتصادي

بیمه بیکاری به کارگر بدون قرارداد تعلق می گیرد؟


در حالی که حفظ امنیت شغلی و داشتن قرارداد کار در قانون مورد تاکید قرار گرفته و موضوعی مهم و حیاتی به شمار می رود، بخشی از کارگران شاغل در کارگاهها، - فاقد قرارداد موقت هستند که این مساله نگرانی و دغدغه از دست دادن شغل و عدم برخورداری از مزایای بیمه بیکاری آنها را به دنبال داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیمه بیکاری یکی از حمایت های اجتماعی است که از سوی سازمان تامین اجتماعی در مقابل دریافت حق بیمه مقرر، به بیمه شدگان بیکار شده پرداخت می شود.

افراد بیکار برای بهره مندی از مقرری بیمه بیکاری باید بدون میل و اراده بیکار شده و خروج از اشتغال به اراده و خواست آنها نبوده و در عین حال آماده کار باشند.

برای دریافت مقرری بیمه بیکاری، باید حداکثر ظرف مدت 30 روز از تاریخ بیکاری، موضوع اطلاع داده و فرد آمادگی خود را جهت اشتغال به کار تخصصی یا کار مشابه آن اعلام کند در حال حاضر کارگرانی که غیرارادی از کار بیکار شده اند موظفند در مدت 30 روز برای اعلام وضعیت بیکاری خود به سامانه جامع روابط کار وزارت کار مراجعه کنند.

شرط دریافت مقرری بیمه بیکاری این است که افراد بیمه شده باید قبل از بیکار شدن حداقل 6 ماه سابقه پرداخت حق بیمه و یک سال کار در آخرین کارگاه را داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیمه بیکاری به کارگر بدون قرارداد تعلق می گیرد؟

بیمه بیکاری به کارگر بدون قرارداد تعلق می گیرد؟