مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 12:252020-10-26بين الملل

اطلاعات معتبر درباره کرونا را از کجا کسب کنیم؟


سازمان جهانی بهداشت و بنیاد ویکی‌مدیا که اداره موسسه غیرانتفاعی ویکی‌پدیا را بر عهده دارد، همکاری جدیدی را به منظور توسعه دسترسی عمومی به آخرین و معتبرترین اطلاعات موجود درباره کووید19 آغاز کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از پایگاه خبری سازمان جهانی بهداشت، اکنون که بسیاری از کشورهای جهان درگیر شیوع پاندمی کووید 19 هستند و پایداری اجتماعی بسیاری از این کشورها تحت تاثیر اطلاعاتی است که اغلب توسط شهروندان و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود، این همکاری، اطلاعات معتبر را در اختیار عموم قرار می‌دهد.

بدین ترتیب همه افراد می‌توانند به نمودارها، فایل‌های ویدیویی و سایر داده‌های مربوط به سلامت عمومی که توسط سازمان جهانی بهداشت گردآوری و تدوین می‌شود، از طریق کتابخانه دیجیتال Wikimedia Commons دسترسی داشته باشند.

در حال حاضر ویکی پدیا پنج هزار و 200 مقاله مرتبط با کووید را به 175 زبان مختلف منتشر کرده است و از طریق این همکاری جدید امکان پوشش وسیع‌تر اخبار و اطلاعات علمی مربوط به کووید 19 توسط 250 هزار دبیر داوطلب این رسانه فراهم می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت به عنوان اولین سازمان بین‌المللی حوزه سلامت، از زمان شیوع جهانی ویروس کرونا، تلاش کرده است تا آمادگی کشورها را به سرعت افزایش داده و هماهنگی‌های لازم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطلاعات معتبر درباره کرونا را از کجا کسب کنیم؟

اطلاعات معتبر درباره کرونا را از کجا کسب کنیم؟