مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 11:552020-10-26پزشكي

توزیع انسولین قلمی در 44 داروخانه منتخب البرز/ کمبودها از هفته آینده رفع می شود


مدیر امور دارو و فرآورده های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: از هفته گذشته در 44 داروخانه منتخب استان در چهار نوبت توزیع دو نوع انسولین قلمی انجام می شود.

- امیر بقایی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در استان البرز در کل کمبود انسولین نداریم و کمبود تنها در برخی انواع انسولین های قلمی است، اظهار کرد: پزشکان و مردم به خاطر اینکه مصرف این نوع انسولین نسبت به انسولین های ویالی راحت تر است آن را ترجیح می دهند.

وی بیان کرد: طیف بسیاری از مصرف کنندگان انسولین های قلمی سالمندان هستند و به دلیل اینکه خواندن اعداد روی سرنگ انسولین و کشیدن آن سخت است پزشکان ترجیح دادند از انسولین های قلمی استفاده شود.

مدیر امور دارو و فرآورده های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ادامه داد: تأمین انسولین های قلمی با وجود سهولت در مصرف، سخت است، چراکه تقریباً تمام آنها وارداتی هستند.

انسولین در تور قاچاق معکوس وی با بیان اینکه انسولین یکی از داروهای گران در خارج از کشور است، ادامه داد: این داروها با یارانه در اختیار مردم قرار می گیرد به عبارتی انسولینی که در خارج از ایران با قیمت 150 تا 200 دلار عرضه می شود در ایران در حدود 35 تا 36 هزار تومان به فروش می رسد و اگر با نرخ ارز آزاد در نظر بگیریم قیمت در حدود یک تا یک و نیم دلار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع انسولین قلمی در 44 داروخانه منتخب البرز/ کمبودها از هفته آینده رفع می شود

توزیع انسولین قلمی در 44 داروخانه منتخب البرز/ کمبودها از هفته آینده رفع می شود