مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 09:352020-10-26سياسي

جهادگران یزدی پیشرو جبهه حفاظت از هویت ملی


در حالی که دولت توان مالی رسیدگی به همه بناهای تاریخی را ندارد و خطر تخریب بناهای تاریخی زیادی را نشانه رفته است، جهادگران میراث فرهنگی یزد دست به دست هم داده و یکی پس از دیگری بناهای تاریخی را مرمت و بهسازی می کنند.

- سیدمصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که تاکنون حدود 80 نفر در یزد به عضویت کمپ های جهادی استان درآمده اند، اظهار می کند: این کمپ ها در شهرستان های اردکان، بافق، اشکذر و میبد فعالیت داشته و بعضاً فعالیت های آن ها ادامه دارد.

وی با بیان این که تفاوت کمپ شهرستان اشکذر مربوط به نوع فعالیت آن هاست، تصریح می کند: شاید تفاوت کمپ جدید در منطقه عزآباد اشکذر مشارکت بالای جامعه محلی در این فعالیت جهادی است.

فاطمی از نقش بی بدیل کمپ ها در حفاظت از بناهای تاریخی یزد خبر می دهد و می گوید: برخی از بناها با پایش ساده پشت بام ها از خطر تخریب نجات پیدا می کنند و این مسئله از مهمترین تاثیر کمپ ها و گروه های جهادی است.

وی با بیان این که تقاضای مردم در جوامع محلی و روستاها به سمت حفظ بناهی تاریخی سوق پیدا کرده است، می گوید: در برخی از شهرها و روستاها گاهاً تقاضای تخریب خانه یا بافت های تاریخی به منظور خیابان کشی و ایجاد حسینیه ها وجود داشت اما امروز اکثر این دیدگاه ها ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهادگران یزدی پیشرو جبهه حفاظت از هویت ملی

جهادگران یزدی پیشرو جبهه حفاظت از هویت ملی