مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 09:202020-10-26بين الملل

استقبال کمرنگ مردم عراق از سالگرد تظاهرات 25 اکتبر


با وجود فراخوان های متعدد برای کشاندن مردم عراق به خیابان ها در نخستین سالگرد اعتراضات اکتبر این کشور، تظاهرات روز گذشته در نُه استان با حضور و تجمع کمرنگ عراقی ها برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، با وجود بیانیه ها و فراخوان های متعدد برای برگزاری تظاهرات پرشور در سالگرد تظاهرات اکتبر 2019 عراق در روز گذشته، این تظاهرات کم رمق و کم ر نگ برگزار شد.

استان های مرکزی و جنوبی عراق از اول اکتبر 2019 شاهد اعتراض مردمی علیه فساد، بیکاری و نقصان خدمات عمومی به شکل تظاهرات، را هپیمایی، تحصن و اعتصاب بود.

این تظاهرات های که ابتدا با موجی آرام آغاز شد، به مدت چند هفته ادامه یافت و پس از توقف به مناسبت اربعین حسینی، دور دوم آن از 25 اکتبر از سر گرفته شد.

  همین تظاهرات ها موجب شد تا عادل عبدالمهدی نخست وزیر وقت برای مهار اعتراضات و منافع ملی استعفا کند و در نهایت پس از کش وقوس های متعدد، مصطفی الکاظمی به عنوان نخست وزیر جدید سوگند یاد کرد.

پس از گذشت یک سال از آغاز اعتراضات و تظاهرات های مردمی در خیابان های مختلف و کشته و زخمی شدن شماری از معترضان و نیروهای امنیتی، هنوز به هیچ یک از مطالبات اصلی این خیزش پاسخ داده نشده و به همین دلیل مردم استان های مختلف اعلام کردند که در سالگرد آغاز اعتراضات خود بار دیگر به میدان می آیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال کمرنگ مردم عراق از سالگرد تظاهرات 25 اکتبر

استقبال کمرنگ مردم عراق از سالگرد تظاهرات 25 اکتبر