مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 16:502020-10-25بين الملل

درگیری معدود تجمع کنندگان میدان تحریر بغداد با نیروهای امنیتی


تظاهرات سالگرد اعتراضات موسوم به اکتبر که امروز در قالب گروه‌های کم شمار در برخی مناطق در عراق برگزار شد، در نهایت در میدان التحریر بغداد به درگیری تعدادی از معدود تجمع کنندگان با نیروهای امنیتی انجامید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، برخلاف فراخوان عده ای در شبکه های اجتماعی و برخی انتظارها که تصور می شد، امروز یکشنبه عراق شاهد حضور گسترده افراد در اعتراضات باشد، تجمع های کم شماری از جمله در میدان «تحریر» شهر بغداد و میادین برخی استانها برگزار شد.

نخست وزیری عراق پیش از این خواهان آماده باش نیروهای امنیتی شده بود و تدابیر امنیتی در اطراف میدان تحریر و خیابان‌های منتهی به آن برای تامین امنیت و مقابله با خشونت احتمالی در جریان اعتراضات گرفته شد اما در نهایت، تعدادی از حاضران در تجمع کم شمار میدان التحریر با نیروهای امنیتی درگیر و به سمت آنها سنگ و شیشه های آتش زا پرتاب کردند.

آنها همچنین تلاش کردند که از سد نیروهای امنیتی مستقر در مسیرهای اطراف میدان التحریر عبور کنند.

براساس برخی گزارشها، پرتاب یک نارنجک روی پل الجمهوریه در اطراف میدان التحریر نیز باعث زخمی شدن 11 افسر و نیروی امنیتی شد.

در پی این امر، سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از تجمع کنندگان خواست تا اجازه ندهند که برخی در میان آنها ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگیری معدود تجمع کنندگان میدان تحریر بغداد با نیروهای امنیتی

درگیری معدود تجمع کنندگان میدان تحریر بغداد با نیروهای امنیتی