مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 13:402020-10-25سياسي

محیط زیست: ممنوعیت صید ترال فانوس ماهیان هنوز به طور رسمی ابلاغ نشده است


مدیرکل دفتر حفاظت از سواحل دریایی سازمان محیط زیست گفت: موضوع ممنوعیت صید ترال فانوس ماهیان هنوز به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است و حتی در جلساتی که در این زمینه تشکیل می شد نیز نماینده ای از سازمان محیط زیست حضور نداشت اما به هرحال پرسش هایی در این زمینه .

- جی پلاس، ایجاد ممنوعیت هایی برای صید ترال طی روزهای اخیر با حاشیه های زیادی همراه بوده است.

در ابتدا سمیه رفیعی - رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی - از تعطیل کردن موقت صید ترال از اول آذر ماه به مدت دو سال - به دلیل ضررهای شدید به محیط زیست و اقتصاد بومیان- خبر داد .

نبی الله خون میرزایی - رییس سازمان شیلات کشور - بلافاصله در گفت و گویی اعلام کرد که فقط صید ترال فانوس ماهیان برای به روز رسانی مطالعات و ارزیابی ذخایر آبزیان و اتخاذ تصمیم براساس مطالعات جدید، ممنوع شده است همچنین این ممنوعیت تا پایان زمان تحقیقات که حداکثر 2 سال است، ادامه دارد.

صیدترال فانوس ماهیان درحالی به صورت موقت و برای انجام مطالعات جدید متوقف شده است که پیش از این بارها کارشناسان محیط زیست نسبت به صید بی رویه آن هشدار داده بودند.

میلاد خسروی - کارشناس ارشد بیوسیستماتیک جانوری- پیش از این به ایسنا گفته بود که صید بیش از حد (Overfishing) یا بهره­ کشی بیش از اندازه (Overexploitation) از منابع دریایی هشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محیط زیست: ممنوعیت صید ترال فانوس ماهیان هنوز به طور رسمی ابلاغ نشده است

محیط زیست: ممنوعیت صید ترال فانوس ماهیان هنوز به طور رسمی ابلاغ نشده است