مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 08:502020-10-25اقتصادي

تهاتر نفت با کالا باید توسط واردکننده خبره انجام شود نه صادرکننده


عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران معتقد است برای رسیدن به نقطه مطلوب و مفید در بحث تأمین نیازهای واحدهای تولیدی، باید نگاه دولتی به موضوع تهاتر را تغییر دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، عباس آرگون اظهار داشت: بحث تهاتر قطعاً می تواند کمک کننده باشد، زیرا چند مزیت دارد: اولاً محدودیت های نقل و انتقال پول را نداریم و ثانیاً آن کشورهایی که خریدار نفت ما هستند، ترغیب می شوند که نفت بیشتری خریداری کنند و در مقابل کالا وارد کنیم.

هرچند این نقطه ضعف را هم دارد که در نهایت از کشورهایی می توانیم واردات کالا داشته باشیم که نفت بیشتری به آن ها صادر کردیم.

در حقیقت دایره انتخاب محدود می شود؛ وقتی شما از یک سری کشورهای خاص بتوانید کالا وارد کنید، کار محدود می شود و قدرت چانه زنی برای قیمت و کیفیت کاهش می یابد.

آرگون در ادامه به موضوع مطرح شده در خصوص واردات کالاهای ضروری و مورد نیاز واحدهای تولیدی از طریق صادرکنندگان منتخب بخش خصوصی اشاره داشت و افزود: در این شرایط باید فضای کلی و قواعد را تسهیل کنیم که صادرات و واردات به شکل مطلوب در آن فضا صورت بگیرد.

اما صادرکننده ای که به عنوان نمونه در حوزه ای همچون خشکبار، قوی و موفق است، آیا می تواند در حوزه واردات لوازم دیگر هم موفق و کارآمد باشد؟ این کارشنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهاتر نفت با کالا باید توسط واردکننده خبره انجام شود نه صادرکننده

تهاتر نفت با کالا باید توسط واردکننده خبره انجام شود نه صادرکننده