مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 08:452020-10-25اقتصادي

خط آهن خواف-هرات برای هر دو کشور ایران و افغانستان حائز اهمیت است


معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: افتتاح راه آهن خواف – هرات فرصت های ارزشمند اقتصادی برای کشورهای ایران و افغانستان فراهم می آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم نژاد با بیان اینکه خط آهن خواف-هرات مشتمل بر چهار قطعه، به تفکیک دو قطعه در داخل ایران و دو قطعه در خاک افغانستان بوده که قطعات اول، دوم و سوم در تعهد ایران و قطعه چهارم در تعهد طرف افغانستانی است، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی صورت پذیرفته در آغاز عملیات اجرایی، پیش بینی شده بود این خط طی سه سال احداث شود، لیکن به دلیل پاره ای مشکلات بعضاً غیر فنی و غیرمالی در احداث قطعه سوم، این پروژه با تأخیر روبه رو شد.

به صورت مرسوم عملیات احداث تا بهره برداری باید به صورت همزمان از سوی دو کشور اجرا می شد اما افغانستان مشکلاتی در تأمین سرمایه قطعه چهارم داشت که تأمین بودجه و سرمایه گذاری موردنیاز این قطعه، در دست پیگیری است.

آدم نژاد اهمیت راه اندازی شبکه ریلی خواف-هرات از منظر توسعه حمل ونقل ریلی کشورمان را یادآور شد و گفت: با بهره برداری از این خط آهن امکان حمل ونقل بین المللی و ترانزیت ریلی، به شکلی مؤثر فراهم می شود.

پروژه ریلی خواف-هرات که قطعات آن در خاک افغانستان است، بخشی از برنامه وسیع تر این کشور در توسعه خط آهن است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خط آهن خواف-هرات برای هر دو کشور ایران و افغانستان حائز اهمیت است

خط آهن خواف-هرات برای هر دو کشور ایران و افغانستان حائز اهمیت است