مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 08:252020-10-25سياسي

ضرورت تأسیس وزارت وقف


نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی وقف را دارای ظرفیت های بزرگی برشمرد و پیشنهاد تشکیل وزارت خانه وقف را مطرح کرد.

- اللهوردی دهقانی در نشست تخصصی وقف که با حضور مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی و به میزبانی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برگزار شد، اظهار کرد: وقف اساس اقتصاد و جزیی از اقتصاد اسلامی است، بطوریکه در سده های گذشته، ملّاکین بزرگ در زمانی که اقتصاد ایران به کشاورزی و دامداری اختصاص داشت، در کنار وقف و دولت بودند.

وی ادامه داد: از زمان حکمرانی حکومت های مختلف در ایران، برای اینکه اموال و سرمایه های مردم در اختیار خود مردم و چرخهی تولید قرار گیرد، املاک بسیار بزرگ و سرمایه های زیادی در اختیار وقف قرار گرفته است وی با تاکید براینکه با توجه به ظرفیت های وقف، تشکیل وزارت وقف نیز پیشنهاد می شود، عنوان کرد: باید در کنار سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی، وقف نیز بعنوان بخشی از اقتصاد ایران باشد که در حال حاضر مهمترین بخش مغفول اقتصاد ایران است و نباید امکاناتی که در اختیار اوقاف قرار دارد، به صورت هزینه ای خرج شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیطره اوقاف گسترده است و وقف های مختلف عام و خاص و اماکن متبرکه مانند مساجد و امامزاده ها در اختیار اوقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تأسیس وزارت وقف

ضرورت تأسیس وزارت وقف