مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 07:402020-10-25اقتصادي

ماجرای گوجه فرنگی های برگشت خورده از عراق


رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: سرمازدگی بر کیفیت گوجه فرنگی ها اثر گذاشته است و همین امر موجب شده تا عراق از ورود این محصول جلوگیری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک»، رضا نورانی رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دلایل ماجرای برگشت گوجه فرنگی از عراق اظهار کرد: با توجه به ابطال کارت بازرگانی صادرکنندگان واقعی بنا به دلایل مختلف، صادرات محصولات کشاورزی از ریل خارج شده است.

او افزود: صادرکنندگان شناسنامه دار به دلایل مختلف مبنی بر عدم بازگشت ارز سال‌های 97 و 98، کارتشان باطل شده است و در صورت فشار بیش از حد، چاره‌ای جز خرید ارز از بازار آزاد و بازگشت به سامانه نیما ندارند.

نورانی با تاکید بر حمایت همه جانبه از تولیدکننده و صادرکننده بیان کرد: با توجه به اعمال تحریم‌های ظالمانه و بسته شدن گلوگاه نفتی، مسیر سبز ما صادرات غیرنفتی در بخش کشاورزی و صنایع مختلف است؛ چرا که در مقاطع جنگی و تحریم‌های ظالمانه باید روان سازی در بخش تولید و صادرات صورت گیرد.

رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ادامه داد: با توجه به آنکه کوچکترین دما بر صادرات محصولات فساد پذیر همچون میوه و تره بار و لبنیات اثر گذار است، از این رو تسهیل گری در قوانین امری ضروری محسوب می‌شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای گوجه فرنگی های برگشت خورده از عراق

ماجرای گوجه فرنگی های برگشت خورده از عراق