مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 12:402020-10-24اقتصادي

هیچ کس در خصوص میانگذر دریاچه ارومیه پاسخگو نیست


تبریز از مسیر دریاچه ارومیه به مشکلی اساسی برای همه مسافران این مسیر تبدیل شده که هیچکس در این باره، پاسخگو نیست و مشکل همچنان پابرجا مانده است.

- در سراسر آذربایجان غربی تنها یک ایستگاه عوارض جاده ای وجود دارد که آنهم در پل میانگذر دریاچه ارومیه واقع شده است؛ البته افزایش چندباره نرخ عوارضی این تنها ایستگاه در استان طی سال گذشته همواره مورد انتقاد جدی شهروندان و رسانه ها قرار گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، کشیده شدن انتقادات از افزایش نرخ عوارضی پل میانگذر دریاچه ارومیه به شبکه های اجتماعی، سبب شده تا خبرنگار ایرنا پیگیر موضوع باشد، در راستای همین پیگیری ها هرچند اطلاع از میزان درآمد زایی سالانه از این عوارضی همچنان مبهم باقی ماند و کسی پاسخگو نشد، ولی موضوع مهم دیگری نمایان شد؛ موضوعی که می تواند اصل پیگیری را به حاشیه راند و خود به جای آن بنشیند.

ماجرا از این قرار است که پس از افتتاح اولین باند پل میانگذر دریاچه ارومیه در سال 1387 و ایجاد عوارضی بر روی آن، مقرر شد تا سال 1401، تمامی درآمد حاصل از این عوارضی به پیمانکاران پل میانگذر دریاچه ارومیه یعنی بانک ملی و صندوق بازنشستگی کشور اختصاص یابد.

اما نقطه جالب آن است که این 2 پیمانکار باید 15 درصد از درآمد سالانه حاصل از این عوارضی را صرف تعمیر و نگهداری پل میانگذر دریاچه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ کس در خصوص میانگذر دریاچه ارومیه پاسخگو نیست

هیچ کس در خصوص میانگذر دریاچه ارومیه پاسخگو نیست