مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 12:352020-10-24اقتصادي

سه شرط مهم برای رشد صادرات زیرسایه کرونا


رییس کنفدراسیون صادرات ایران می گوید برای آنکه کاهش صادرات ثبت شده در ماه های گذشته جبران شود، باید مقدماتی مهم را فراهم کرد.

- رییس کنفدراسیون صادرات ایران می گوید برای آنکه کاهش صادرات ثبت شده در ماه های گذشته جبران شود، باید مقدماتی مهم را فراهم کرد.

محمد لاهوتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کاهش روند صادراتی ایران در ماه های ابتدایی سال جاری، بیان کرد: ما سال 1399 را در حالی آغاز کردیم که تنها چند هفته از شیوع ویروس کرونا گذشته بود و بسیاری از کشورهای جهان نیز تازه با این ویروس مواجه شده بودند.

در چنین شرایطی بسیاری از دولت ها به منظور کاهش سرعت کرونا، اقدام به بستن مرزهایشان کردند که این امر در کنار تاثیر بر بسیاری از بخش ها، به طور خاص به کاهش جدی آمار صادرات و تجارت خارجی منجر شد و این مسئله نه محدود به یک کشور و منطقه که مربوط به تمام دنیا بود.

به گفته وی، با توجه به این محدودیت ها، میزان صادرات ایران در سه ماهه ابتدایی سال جاری به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرد که البته دور از انتظار نیز نبود اما با شروع تابستان و کاهش نسبی محدودیت ها، بار دیگر امکان پیگیری صادرات به وجود آمد.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران، با بیان اینکه میزان صادرات در شهریور، 24 درصد نسبت به مرداد رشد داشته است، اظهار کرد: هرچند این اعداد هنوز نسبت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه شرط مهم برای رشد صادرات زیرسایه کرونا

سه شرط مهم برای رشد صادرات زیرسایه کرونا