مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 11:502020-10-24دانش

رمزگشایی زبان های فراموش شده توسط هوش مصنوعی


الگوریتم هوش مصنوعی موسسه فناوری ماساچوست با رمزگشایی زبان های گمشده و فراموش شده می تواند به کشف ارزشمند دانش از دست رفته در طول قرون و اعصار کمک کند.

- الگوریتم هوش مصنوعی موسسه فناوری ماساچوست با رمزگشایی زبان های گمشده و فراموش شده می تواند به کشف ارزشمند دانش از دست رفته در طول قرون و اعصار کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، گروهی از محققان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) یک سیستم هوش مصنوعی جدید ایجاد کرده اند که می تواند یک زبان منسوخ و فراموش شده را بدون اطلاع از ارتباط آن با سایر زبان ها به طور خودکار رمزگشایی و ترجمه کند.

این الگوریتم ممکن است به دانشمندان کمک کند تا همه دانش های پنهانِ جا گذاشته شده در گذشته را کشف کنند، دانشی که تاکنون قابل رمزگشایی نبوده است.

محققان MIT ضمن آزمایش سیستم خود توانستند یک مطالعه دانشگاهی اخیرا انجام شده را مبنی بر اینکه زبان ایبری(Iberian) با زبان باسکی(Basque) ارتباط ندارد، تایید کنند.

محققان به سرپرستی پروفسور رجینا بارزیلای می خواهند الگوریتم آنها فقط با استفاده از چند هزار کلمه در نهایت توانایی رمزگشایی زبان های از دست رفته ای را داشته باشد که تاکنون قابل رمزگشایی نبوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمزگشایی زبان های فراموش شده توسط هوش مصنوعی

رمزگشایی زبان های فراموش شده توسط هوش مصنوعی