مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 10:152020-10-24اجتماعي

250هزار دانش آموز خارجی در ایران از شبکه شاد جاماندند


رییس مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 250هزار دانش‌آموز اتباع به شبکه شاد دسترسی ندارند، به چالش عدالت آموزشی در کشور اشاره کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، غلامرضا کریمی رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع عدالت آموزشی در تعطیلی مدارس اظهار کرد: در طول تاریخ بزرگترین چالش جوامع ایجاد عدالت بود و یکی از مسئله سازترین موضوعات در دستور کار بشر ایجاد عدالت است و دستیابی به عدالت بسیار دشوار است.

وی افزود: عدالت آموزشی یعنی فرصت برابر در اختیار همه قرار بگیرد در بحث عدالت آموزشی دو نکته مهم است، نخست عدالت ساختاری و کالبدی است تا همه بتوانند وارد مدرسه شوند و دوم عدالت آموزشی محتوایی است تا فرصت مناسب فراهم کنیم که در این بخش با چالش مواجه هستیم هم اکنون 264 میلیون دانش‌آموز در سن 6 تا 17 سال از رفتن به مدرسه محروم هستند.

54 درصد دانش‌آموزان جهان به دوره متوسطه نمی‌رسند رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 17 افرادی که وارد دوره ابتدایی می‌شوند به پایان این دوره نمی‌رسند و 54 درصد به دوره متوسطه نمی‌رسند، گفت: یعنی نیمی از افرادی که در دوره ابتدایی وارد مدرسه می‌شوند دیپلم نمی‌گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

250هزار دانش آموز خارجی در ایران از شبکه شاد جاماندند

250هزار دانش آموز خارجی در ایران از شبکه شاد جاماندند