مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 09:002020-10-24پزشكي

برای مهار کرونا فقط یک راه وجود دارد


امروزه فقط کشورهایی موفق به کنترل کرونا ویروس شده اند که توانسته اند با مسئولیت پذیری مشترک مردم و دولت، زنجیره آن را با رعایت موازین بهداشتی قطع نمایند.

- عصرایران؛ دکتر رضا ولیزاده- حدود 8 ماه است که جهان با بیماری مرگ بار کرونا درگیر است که از جمله کشورهای با قربانی بالا کشور ماست و یه نظر می‌رسد در موج‌های بعدی کرونا نیز ابتلای بیشتر در راه است.

علیرغم تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان و بهداشت، هر روز شمار مرگ‌ها در حال افزایش است و کادر سلامت دچار فرسودگی مزمن همراه با تقدیم شهدای زیادی شده است.

از سوی دیگر ایران به عنوان کشوری که درگیر تحریم ظالمانه است و توانایی دسترسی آسان به تجهیزات و دارو را هم ندارد و در موج‌های بعدی این نگرانی وجود دارد که تجهیزات فرسوده و شمار فزاینده شهدای سلامت ما را با چالش های جدیدی روبرو خواهد نمود.

در مورد واکسن آنفلوانزا علیرغم موجود بودن در بازار جهانی، شاهد آن هستیم که به دلیل تحریم به راحتی در دسترس ما نیست و شمار اندکی وارد کشور شد، از دیگر سو کرونا ویروسِ منحوس و هوشمند برعکس ما انسانها، ژنتیک و تاثیرگذاری خود را تغییر می‌دهد و تولید واکسن کرونا را با مشکل مواجه نموده است، حتی در صورت تولید به دست آوردن آن به راحتی نخواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای مهار کرونا فقط یک راه وجود دارد

برای مهار کرونا فقط یک راه وجود دارد