مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 08:102020-10-24اقتصادي

تاباندن نور به تاریکخانه شرکت های دولتی/ پرتکرارترین تخلفات دولتی ها کدامند؟


بررسی صورت های مالی حسابرسی شده شرکت های دولتی در سال 1397 نشان می دهد که عدم مسدودسازی حساب های بانکی شرکت های دولتی نزد بانک ها و تمرکز آنها نزد بانک مرکزی و عدم انجام تمام مراحل معاملات در سامانه ستاد جزو پرتکرارترین و مهمترین تخلفات این شرکت هاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بیش از 70 درصد بودجه کل کشور، مربوط به بودجه شرکت های دولتی است و مجموع بودجه این شرکت ها در لایحه بودجه 1399 به 1484 هزار میلیارد تومان رسیده است.

با این وجود، این بخش از بودجه کل کشور در مجلس شورای اسلامی چندان بررسی نمی شود و بودجه این شرکت ها را می توان به تاریکخانه تشبیه کرد.

در واقع، اگرچه تصویب بودجه شرکت های دولتی توسط مجلس به معنای تصویب اقلام حساب های جاری و حساب های سرمایه ای (منابع و مصارف) این شرکت هاست، لکن در عمل، بجز اقلام مرتبط با منابع عمومی (عمدتاً سود سهام و مالیات)، سایر ارقام منابع و مصارف در مجلس مورد بررسی قرار نمی گیرند.

این اتفاق در حالی رخ داده است که اگر مجلس حداقلی از اطلاعات از قبیل صورتهای مالی، عملکرد بودجه و سنجه های عملکردی شرکت های دولتی را در اختیار داشته باشد، می تواند نقش مهمی در انتظام بخشی به فعالیتها و بودجه شرکت های دولتی ایفا نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاباندن نور به تاریکخانه شرکت های دولتی/ پرتکرارترین تخلفات دولتی ها کدامند؟

تاباندن نور به تاریکخانه شرکت های دولتی/ پرتکرارترین تخلفات دولتی ها کدامند؟