مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 08:052020-10-24اقتصادي

امکان افزایش مقاومت به سایش و خوردگی ابزارآلات


یکی از شرکت های دانش بنیان، دستگاه لایه نشانی شیمیایی بخار به کمک پلاسما را به بازار عرضه کرده که با استفاده از آن می توان نانوپوشش هایی از جنس تیتانیم (TiN) را روی فولاد لایه نشانی کرد.

- یکی از شرکت های دانش بنیان، دستگاه لایه نشانی شیمیایی بخار به کمک پلاسما را به بازار عرضه کرده که با استفاده از آن می توان نانوپوشش هایی از جنس تیتانیم (TiN) را روی فولاد لایه نشانی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از ستاد نانو، لایه نشانی شیمیایی از فاز بخار به کمک پلاسما (PECVD) یک نوع ویژه ای از روش لایه نشانی شیمیایی از فاز بخار است که در آن به کمک پلاسما همه واکنش های CVD تحت تاثیر قرار می گیرد و قادر می سازد که واکنش ها را به صورت موثرتری در دماهای پایین انجام دهد.

استفاده از پلاسما دمای انجام واکنش های CVD را تا مقادیر بین 200 تا 400 درجه سانتی گراد کاهش می دهد، در حالی که دمای کاری روش های پیشین CVD، در حدود رنج دمایی 425 تا 900 درجه سانتیگراد است و استفاده از پلاسما دامنه گسترش روش های CVD را به قدری گسترش می دهد که پوشش دهی بیشتر مواد هادی و غیرهادی بوسیله آن امکان پذیر می شود.

لایه نشانی شیمیایی از فاز بخار یکی از مهمترین روش های پوشش دهی است که کاربرد امروزه آن هم حوزه های صنعتی و هم حوزه های تحقیقاتی را در بر گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان افزایش مقاومت به سایش و خوردگی ابزارآلات

امکان افزایش مقاومت به سایش و خوردگی ابزارآلات