مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 07:252020-10-24دانش

گیاه پزشکی در ایران از اعتبار علمی بالایی برخوردار است


عضو هیات علمی گروه گیاه پزشکی دانشگاه فردوسی گفت: دانشجویان گیاه پزشکی، هم تراز با دستاوردهای تحقیقاتی دانشگاه های برجسته دنیا هستند و به جرات می توان گفت رشته گیاه پزشکی در ایران از اعتبار علمی بالایی برخوردار است.

- ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی گروه گیاه پزشکی دانشگاه فردوسی گفت: دانشجویان گیاه پزشکی، هم تراز با دستاوردهای تحقیقاتی دانشگاه های برجسته دنیا هستند و به جرات می توان گفت رشته گیاه پزشکی در ایران از اعتبار علمی بالایی برخوردار است.

دکتر مجتبی حسینی، در خصوص تاریخچه رشته گیاه پزشکی و کاربرد آن، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: گیاه پزشکی برای اولین بار با نام دفع آفات توسط دکتر جلال افشار در سال های 1305 تا 1310 با رونق مدرسه فلاحت دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران شکل گرفت که در ابتدا تدریس رشته بصورت عمومی بود و چند سال بعد دانشجویان دفع آفات فارغ التحصیل شدند.

عنوان حفظ نباتات در دهه سی وارد واژه های وزارت علوم شد و پس از دانشگاه تهران دانشگاه های شیراز و اهواز نیز در دهه چهل این گروه را تشکیل دادند و دانشجو پذیرفتند.

در اوایل دهه 50، عنوان رشته به گیاه پزشکی تغییر نمود.

در دانشگاه فردوسی مشهد فعالیت رشته گیاه پزشکی با همت اساتید بزرگی چون آقای دکتر جعفر پور، خانم دکتر رستگار و آقای دکتر مدرس اول در سال 1370 آغاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاه پزشکی در ایران از اعتبار علمی بالایی برخوردار است

گیاه پزشکی در ایران از اعتبار علمی بالایی برخوردار است